سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حق‌شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خانه‌های شخصیت‌های تاریخی تهران به موزه تبدیل شود

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی خانه‌های شهر تهران از حیث شخصیت‌هایی که در آن خانه‌ها زندگی می‌کرده‌اند، سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند.

محمد جواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه خانه‌های شخصیت‌های تاریخی تهران از 2 دیدگاه قابل بحث است، گفت: یکی از جهت شخصیت‌هایی که در این خانه‌ها زندگی می‌کرده‌اند و هر کدام از این شخصیت‌ها برای شهر ما ارزش هستند و برای شهروندان ما حافظه تاریخی را تداعی می‌کنند؛ دیگری هم فارق از شخصیتی که در آنجا بوده، به ارزش و موقعیتی برمی‌گردد که آن خانه دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه وضعیت خانه‌های شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی تهران باید مورد مطالعه قرار بگیرد و به عنوان سرمایه شهری در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: با این اقدامات می‌توان این خانه‌ها را به مجموعه‌ای تبدیل کرد که از وضعیت استفاده خصوصی به استفاده عمومی برسد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم خانه‌های شخصیت‌های سیاسی مانند آیت‌الله طالقانی، شهید مطهری و شهید بهشتی را که مورد توجه مردم بوده‌اند، به موزه تبدیل کنیم.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این می‌توانیم خانه‌های شاعران و حتی هنرمندان را هم تبدیل به موزه کنیم که در این مورد مقرر شده خانه نیما یوشیج و استاد عزت الله انتظامی هم به موزه تبدیل شود.

انتهای پیام/

 

لزوم تبدیل خانه‌ شخصیت‌های تاریخی تهران به موزه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.