سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش دید افقی در کنارک

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: مه غلیظ و گردوخاک دید افقی در شهر کنارک را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در شبانه‌روز گذشته وزش باد و گردوخاک پدیده غالب اکثر شهر‌های سیستان و بلوچستان بود که این وضعیت در کنار مه غلیظ سبب شد دید افقی در شهر کنارک با میزان رطوبت ۹۵ درصد و دمای حداکثر ۳۸ درجه به ۸۰۰ متر کاهش یابد.

ملاشاهی با بیان اینکه میزان رطوبت هوا در چابهار ۹۴ درصد بود، افزود: در چابهار نیز در شبانه‌روز گذشته شاهد مه رقیق در آسمان در این شهر بودیم به طوری که دید افقی به ۵ کیلومتر رسید. همچنین وزش باد بر روی دریای عمان سبب شد تا ارتفاع موج به ۱۴۵ سانتی‌متر برسد.

وی با اعلام افزایش شدت باد در روز‌های آینده ادامه داد: طی سه روز آینده در سواحل و دریا و جاده‌های مواصلاتی این نواحی پدیده مه سبب کاهش دید می‌شود.

ملاشاهی در شهر‌های شمالی استان نیز در ۲۴ ساعت گذشته شاهد وزش باد و گردوخاک بودیم به طوری که سرعت باد در زابل به حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در نصرت‌آباد به ۴ کیلومتر کاهش یافت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت در زاهدان نیز سبب شد تا میزان ذرات معلق در هوای این شهر به ۱۶۷ میکروگرم بر مترمکعب و در محدوده هوای ناسالم قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت دمایی استان خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و دلگان و نیکشهر با حداکثر دمای ۴۲ درجه گرم‌ترین شهر‌های استان بودند.

انتهای پیام/ع

مه غلیظ و گردوخاک در بندر کنارک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.