سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای تبلیغات «به وقت شام» در کورش به سبک داعش + فیلم

شب گذشته آیین رونمایی از آلبوم موسیقی فیلم سینمایی «به وقت شام» با اتفاقی خاص و عجیب همراه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته آیین رونمایی از آلبوم موسیقی فیلم سینمایی «به وقت شام»، با اتفاقی خاص و عجیب همراه شد.

این برنامه با حضور ابراهیم حاتمی کیا، کارن همایون فر و جمعی دیگر از بازیگران این فیلم تدارک دیده شده بود. اما پیش از آغاز مراسم تیم تبلیغاتی فیلم در اقدامی غافلگیر کننده افرادی را با شکل و شمایل داعشی فیلم و نیز با اسب و شمشیر به پردیس کورش آوردند.

خیلی از مردمی که در این مراسم حضور داشتند، با دیدن چنین صحنه ای با هیجان بالا شروع به فیلمبرداری و عکس گرفتن از این ماجرا کردند. هرچند عده ای از کودکان و افراد مسن که مطلع از این جریان نبودند، دچار وحشت و دلهره شدند. به هر حال، این اتفاق و این نوع تبلیغات، باعث شد  ابراهیم حاتمی کیا کارگردان این فیلم، با انتشار مطلبی در فضای مجازی ضمن عذرخواهی از همه کسانی که در پی این تبلیغ دچار رعب و وحشت شده اند، از برنامه ریزی برای چنین مراسمی اظهار بی اطلاعی کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد برخی رسانه‌های خبری این اتفاق را به شدت در بوق و کرنا کرده اند و به نوعی در حال گل آلود کردن آب هستند. به گونه‌ای که با انتشار فیلم‌هایی از زوایای مختلف به دنبال تخریب فیلم بودند اما ماجرا آنطور نبود که در فضای رسانه‌ای منتشر شد و کسانی که آنجا حضور داشتند می‌توانند شاهد ماجرای اصلی باشند. 

توجه به این نکته هم لازم به نظر می‌رسد که تبلیغات برای فروش یک فیلم سینمایی، بسیار اهمیت دارد. هر تیم تبلیغاتی هم روشی خاص و ویژه را برای این کار در نظر می‌گیرد. معمولا در بسیاری از کشور‌های خارجی و حتی در کشور خودمان برنامه‌های دوربین مخفی بسیاری با موضوعات متنوع و بعضا ترسناک برگزار می‌شود.

اتفاقاتی که در ابتدا شاید باعث ترس، وحشت و هیجان بالای مخاطب شود، اما در نهایت مخاطب آن را به خوبی می‌پذیرد. البته این هم اهمیت دارد که میزان ایجاد ترس هم اهمیت دارد؛ گاه ترس ناشی از دیدن برخی صحنه‌ها در یک فیلم تا مدت‌ها در اذهان می‌ماند، چه رسد به اینکه در دنیای واقعی هم با آن‌ها مواجه شویم.

پس از همه این جوسازی‌های رسانه ای، علی سرتیپی مدیر پردیس سینمایی کورش گفت: حضور بازیگران با چهره‌های داعشی در پردیس سینمایی کورش یک برنامه تبلیغاتی بود تا بتواند فیلم «به وقت شام» را دوباره بر سر زبان‌ها بیاورد.  جالب است بدانید این اثر سینمایی شب گذشته (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) نسبت به شب‌های دیگر بیش از ۲ برابر فروش داشت!

وی ادامه داد: شاید در حاشیه اجرای این نمایش یک یا دو نفر ترسیده باشند، اما نباید فراموش کرد که این گونه برنامه‌ها معمولا برپایه غافلگیری است.

البته که چنین نوع تبلیغی برای یک فیلم سینمایی، مناسب به نظر نمی‌رسد؛ اما این حد از جوسازی علیه سازندگان این فیلم و ... هم به نظر منطقی نمی‌آید.

 

 

انتهای پیام/

ماجرای تبلیغات «به وقت شام» چه بود؟

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
وحید
۱۲:۲۵ ۲۳ تير ۱۳۹۷
واقعا متاسفم
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا برای آقای حاتمی کیا متاسفم
رضا
۱۹:۳۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام تبلیغات جالبی بود . اونا که دیدن یه خرده حال مردم سوریه رو درک کردن . خدا و شکر بابت امنیتی که دارم . به یاد شهدای عزیز مدافع حرم و خانواده محترمشان
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اتفاقا خیلی تبلیغات با حالی بود
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بايد فكر بچه ها رو هم ميكردن كه ممكن بترسن و عواقب بعدش
مسعود
۱۳:۴۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
نباید براحتی جامعه ایران و مردمش را با مراجعین ر هالیوود مقایسه کرد و چنین نمایشی بدون خبر و مقدمه اجرا کرد... آنهم در میان مردم و منطقه یی که هنوز ذهنیت جنایات تروریستهای غربی عربی را در سر دارند
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
این موضوع از وحشت اقتصادی که هر روز برای مردم استرس زا شده وهیچ برنامه ای براش نیست خیلی خیلی کمتر بود
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اونا که طرفدار این حرکت هستند فقط بگویید علرغم وحشتی که ایجاد کرد اگر گروهی واقعی داعش در قالب نمایش و تبایغ این کار را انجام دهند و خود را جا بزنند چه فاجعه ایی رخ می دهد..این نمایش به هیچ وجه قابل قبول نیست
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب!!!
چطوری ایرانیییی
۰۰:۳۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
هم فیلم خوبه هم این ماجرای تبلیغات .
علیرضا
۰۰:۳۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
عالی بود دمتون گرم اینایی ک میگن ما ترسیدیمو اینا همش الکیه
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگه مردم از این تبلیغات ترسیده اند که خیلی بد است .
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
کار غیرقابل دفاعی بوده از قرار معلوم
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
ملت اتفاقا خوششون اومد جا ملت نظر ندید
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
کار بسیار زشتی بود
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود دوربین مخفی های خارجی هم ترسناک هستند
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
like
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
کار جالبی بود ایول به آقای حاتمی کیا
نادیا
۲۰:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
ملت چقدر شورش میکنن حالا مگه چی شده کسی مرده !
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
متاسفم برای یه عده آدم زودباور
سیامک
۲۰:۱۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
به نظرم باحال بوده کاش منم اونجا بودم
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اوووووووووووووه حالا مگه چی شده بعضی مردم جنبه ندارن مشکل ما نیست که پس چطور این امر تو کشورهای خارجی رایج و معمولی اگه اینجور بود که الان باید نصف مردمش سکته میکردن والا
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
یه عده فقط بلدن به این اون گیر بدن
حسین
۱۹:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
آقای حاتمی کیا شما دیگه چرا ؟
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
شاید یکی بیماری قلبی داشته باشه و فکر کنه واقعا داعشه
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
شاید یکی بیماری قلبی داشته باشه و فکر کنه واقعا داعشه
حمید
۱۹:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
پس چرا صحنه های ترس مردمو پخش نمیکنین ؟ این چه نوع تبلیغیه ؟
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این تبلیغات نتیجه معکوس داشت. و مردم کلا از دیدن این فیلم پشیمان شدن.واقعا خواستن چی رو ثابت کنن.
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
عالی بود من سه بار دیدم این فیلمو باز هم بشه میرم میبینم
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
آقای حاتمی کیا درسته که هشت میلیارد خرج کردی و فقط یک میلیارد از فروش آن به دست آوردی ولی نباید برای فروش دست به رعب و وحشت بزنی.......
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
می دانم آنها واقعا داعشی بودند ،
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
چه کاری بود آخه
ع
۱۸:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
يكي از بد ترين فيلم ها بود حرام كردن بيت المال بود جايزش هم ترحم انگيز ترين جايزه بود كه بخاطر حرمت خون شهدا بود
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
معنی نداره اینجور مردم رو بترسونه قوه قضا باید ورود پیدا کنه به این ماجرا
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این حرکت نشان داد که قدرشناس امنیت باشیم و درود و صلوات بفرستیم به روح پاک شهدا مدافع حرم و همیشه و همه جا شکرگزار نیروهای خدوم امنیت و سربازان گمنام امام زمان( عج) باشیم
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
فیلمی کاملا خوب
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
فیلمی کاملا خوب نبود
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
یکی از نقطه ضعف های تبلیغات ؛ در نظر نگرفتن جوانب کار و سریع عمل کردن هست ، اون کسی که این تبلیغات رو طراحی کرده بود باید میدونست که با این کار ، افرادی که دیدگاه متفاوتی دارن
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
دمت گرم حاتمی کیا
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
دمت گرم حاتمی کیا
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر تو جناب حاتمی کیا
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
بابا ایول داری کارگردان حاتمی کیا
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
همخوانی ندارد
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
به وقت شام عالی بود فیلم قشنگی بود
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
به وقت شام عالی بود فیلم قشنگی بود