سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باب زنگی مرتفع ترین روستای مسکونی ایران

بخشدار راین گفت: بخش راین باکمک معین اقتصادی وارد مرحله جدیدی از اشتغال وپیشرفت شده واین مهم در کنار بخش گردشگری باعث رونق این منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اکبرعباس پور بخشدار راین در نشستی خبری گفت: بخش راین باکمک معین اقتصادی وارد مرحله جدیدی از اشتغال وپیشرفت شده است.

وی افزود: جمعیت راین درمجموع بخش ۱۶ هزارنفر است که ۱۰ هزارنفر درشهر راین ومابقی آن در ۱۰۰ روستا وپارچه آبادی پراکنده شده اند.

عباس پور با بیان اینکه دو دهستان گروه ومرکزی به عنوان مراکز پرجمعیت روستایی بخش مطرح و ۱۸ دهیاری را درخود تشکیل داده اندگفت: سه دهیاری دیگردرخواست شده ومجموع دهیاری‌های راین به ۲۱ دهیاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه راین حدود ۹۰۰ هکتار وسعت دارد گفت: درراستای سیاست استانی استاندار، سال گذشته مذاکراتی با امینی مدیرعامل مجتمع صنایع مس شهید باهنر کرمان شد واز اردیبهشت سال گذشته معین اقتصادی کار خود را در راین آغاز کرد هم اکنون نیزنماینده وی دو روز در هفته در راین حضور دارد.

بخشدار راین با بیان اینکه کمیته اقتصاد مقاومتی را در راین فعال کرده ایم افزود: اعضای این کمیته روسای ادارات، امام جمعه ومسئولین رده‌های سپاه ونیروی انتظامی وبسیج در راین هستند وفعالان بخش خصوصی نیزمشارکت دارند.

عباس پوربه برنامه ریزی طرح‌های مدت دار با حضور معین اقتصادی دراین بخش اشاره کرد واظهار داشت: صنایع دستی راین مانند پته دوزی، چاقو وصنایع فلزی وقالی یکی از بخش‌هایی بوده که روی آن برنامه ریزی شده است درکنار آن نیز به حوزه گردشگری توجه خاص شده است.

بخشدار راین از شناسایی حدود ۲۰۰ نفربانوی راینی برای آموزش پته دوزی اشاره کردوگفت: این افراد توسط معین اقتصاد آموزش داده شده وموفق شدند متناسب با نیاز روز تولیداتی داشته باشند.

وی همچنین از بازاریابی پته‌های تولیدی برای فروش در بازار داخلی وحتی ارسال به کشور‌های خارجی خبرداد واظهارداشت:استفاده ازرنگ طبیعی در تولید پته جدی گرفته شده است ومعین اقتصادی بازارکار را برای این افراد مهیا کرده است.

عباس پوربا قدردانی ازامام جمعه این بخش گفت:حجت الاسلام علیدادی از ائمه جمعه فعال و پرتلاش برای امور فرهنگ واجتماعی هستند و ازکمک ومشاوره وی در تمام حوزه‌های اجرایی حتی استفاده می‌شود.

بخشدار راین با اشاره به اینکه با کمک کمیته امداد وبسیج برای افراد جویای کار شغل ایجاد شده که با آموزش رایگان همراه بوده وتسهیلات مورد نیاز نیز دراختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، افزود:از استاندار کرمان باید به سبب اندیشه‌های اقتصادی وتوجه به حوزه رفع محرومیت‌ها با کمک معین اقتصادی قدردانی کرد.

عباس پور اظهار داشت:راین درقدیم به راه این معروف بوده وبه سبب مرکزیت ارتباطی بین جاده و راه‌های مهم کشور به این نام مشهور بوده که در گذر زمان راه این به راین تبدیل شده این شهر بالای ۷ هزار سال سکونت و دارا فرهنگ واصالتی با قدمت بالا است.

وی از وجود ۵ امامزاده در بخش راین خبرداد وگفت: راین به سبب وجود این مکان‌های مذهبی ونیز ارگ تاریخی با سابقه ۱۷۰۰ ساله شهری با بافت تاریخی باغ شهربوده وشرایط کافی برای ثبت ملی به عنوان باغ شهر تاریخی را دارد.

عباس پور  اظهارداشت: قابلیت‌های کشاورزی بالادر راین باعث ایجاد ۴۸۰۰ باغ و ۴۷۰۰ سطح زیرکشت زراعی درمنطقه شده است که ۶۰۰ هکتار پسته و ۵۰۰ هکتار گردو ومحصولات سردرختی از این نمونه است.

وی با بیان اینکه بخش راین خشکسالی را به شکل جدی تجربه نکرده است گفت: با وجود این مسئله با کمک جهادکشاورزی برنامه‌هایی را برای جایگزینی کشت محصولات کم آب مانند گل محمدی وزعفران داریم که دراین راه تسهیلات میلیونی نیز برای حمایت از این کشت‌ها درنظر گرفته شده است.

بخشدار راین به وجود روستای باب زنگی به عنوان مرتفع‌ترین روستای ایران در بخش راین اشاره کرد وافزود: این روستا در ارتفاع ۳۳۰۰ متری ازسطح دریا واقع شده است وازجمله روستا‌های جالب برای گردشگری است.

عباس پور به وجود روستا‌های گردشگری گیشیگان ودیگر روستا‌های دهستان گروه اشاره کرد واظهار داشت: با دیدن این روستا‌ها کسی تصورنمی کند درکویر چنین جاذبه‌های زیبای طبیعی وجود دارد.

انتهای پیام/ی

جایگزینی کشت محصولات کم آب در راین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.