سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در استان بوشهر بهبود یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت از پرندگان، گفت: وضعیت زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در استان بوشهر بهبود یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،حسین دلشب صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی پرندگان مهاجر اظهار داشت: روز‌های نهم و دهم ماه می‌میلادی به عنوان روزجهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده است که معادل ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه است.

وی به شرایط ویژه استان بوشهر در زمینه میزبانی از پرندگان مهاجر اشاره کرد و ادامه داد: همه افراد باید در راستای بهبود وضعیت زیستی پرندگان مهاجر و حفاظت از این پرندگان تلاش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به شعار امسال این روز یعنی «برای حفظ پرندگان هم‌صدا شویم» افزود: دست اندرکاران فعالیت‌های زیست محیطی در حفظ حقوق این حیوانات باید نهایت تلاش را داشته باشند.

وی با اشاره به زندگی دو طیف پرندگان در استان اضافه کرد: گروهی پرندگان مهاجر تابستان گذران هستند که در نیمه اول سال برای زادآوری به زیستگاه‌های مستعد استان به خصوص جزایر پارک ملی دیر- تخیلو مهاجرت دارند و جوجه آوری غالب آن‌ها در ماه‌های خرداد و تیر است.

دلشب بیان کرد: طیف دیگر، پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی زمستان‌گذران هستند که در نیمه دوم سال در استان حضور داشته و اوج جمعیت آن‌ها در ماه‌های دی و بهمن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پاکسازی جزیره برای تخمگذاری بهینه سایر پرندگان مهاجر ازجمله پرستو دریایی گونه سفید انجام شده است.

وی افزود: تعدادی نهال حرا نیز در محل‌های مستعد این جزیره کاشته شد که رشد این درختان در آینده تأثیر بسزایی در بالا رفتن کیفی زیستگاه پرندگان حاضر در این جزیره و تنوع زیستی آن خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

بهبود یافتن  وضعیت زیستگاه های پرندگان مهاجر در استان بوشهر

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.