سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از آمار عجیب تیراندازی‌های جمعی در ایالات متحده تا زنانی که در آمریکا دست به سلاح می‌شوند + تصاویر

بر اساس گزارش اداره تحقیقات فدرال آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۰ تاکنون آمار افرادی که در کشتار‌های دسته‌جمعی به قتل رسیده‌اند در سال گذشته از ۹۰ نفر تجاوز کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛بر اساس گزارش اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی)، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۰ تاکنون آمار افرادی که در کشتار‌های دسته‌جمعی به قتل رسیده‌اند در سال گذشته از ۹۰ نفر تجاوز کرده است.

اف. بی. آی گزارشی از کشتار‌های دسته‌جمعی در آمریکا ثبت کرده که بر اساس آن در طول سال گذشته ۱۳۸ نفر از شهروندان آمریکایی در پی این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.


بیشتر بخوانید:چرا آمریکا در تیراندازی‌های مرگبار رتبه اول دنیا را دارد؟ +تصاویر


بر اساس آمار منتشر شده از سوی این سازمان آمریکایی ۵۹۳ نفر در ۳۰ مورد تیراندازی جمعی مجروح شده‌اند که این آمار در مقایسه با سال ۲۰۱۶ که در آن ۲۰ مورد تیراندازی جمعی روی داده و ۸۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند افزایشی ۵۰ درصدی داشته است.

از سال ۲۰۰۰ که اف. بی. آی ثبت چنین حوادثی را آغاز کرده برای نخستین بار آمار افراد به قتل رسیده در پی این حوادث در سال ۲۰۱۷ از ۹۰ نفر فراتر رفته و این در حالی است که در سال ۲۰۰۰ تنها یک مورد تیراندازی جمعی به ثبت رسیده است.

بر اساس تعریف اف. بی. آی، تیراندازی جمعی به حادثه‌ای اطلاق می‌شود که در آن یک فرد مسلح در محلی پرجمعیت اقدام به تیراندازی و قتل افراد کند.

بر اساس این گزارش عامل تمامی این تیراندازی‌های جمعی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مرد بوده و در گزارش‌های پیشین این آژانس آمریکایی نیز سه مورد که عامل آن‌ها زن بوده به ثبت رسیده است.

اف. بی. آی در گزارش خود می‌نویسد که عامل تیراندازی‌های جمعی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در رده سنی ۱۴ تا ۶۶ سال قرار دارند.

بزرگترین تیراندازی جمعی سال ۲۰۱۶ در یک باشگاه شبانه در اورلاندو روی داده که در پی آن ۴۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

در طول دو سال گذشته ۷ مورد از این تیراندازی‌های جمعی در مدارس، ۳ مورد در ساختمان‌های دولتی و دو مورد نیز در کلیسا روی داده است.

منبع:میزان

انتهای پیام/

زنان هم در آمریکا دست به سلاح بردند

برچسب ها: آمریکا ، حوادث ، خواندنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.