سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه نخست کشور در آمار مبتلایان به تالاسمی

شهرستان لردگان رتبه نخست کشور را در مبتلایان به بیماری تالاسمی به خود اختصاص داده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لردگان امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷ همزمان با روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج در گفتگو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد اظهار داشت: این شهرستان با ۱۶۳ نفر بیمار مبتلا به تالاسمی، رتبه نخست کشور در آمار مبتلایان این بیماری را دارد.

علی کریمی گفت: ازدواج‌های فامیلی در طوایف و همچنین نا‎آگاهی و بی توجهی به آزمایش‌های قبل از ازدواج و بارداری علت اصلی شیوع بیماری تالاسمی در شهرستان لردگان است.

کریمی اضافه کرد: تالاسمی یک بیماری ژنتیکی است که در صورت ازدواج دو فرد ناقل آن با هم، احتمال ابتلای یکی از فرزندان آنها به تالاسمی ماژور، ٢٥ درصد می‌باشد.

وی ادامه داد: با فرهنگ سازی درخصوص انجام آزمایش‌های قبل از ازدواج می‌توان از گسترش تعداد مبتلایان به تالاسمی جلوگیری کرد.

لردگان با بیش از ۱۹۰ هزار نفر جمعیت، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.
 
۱۸ اردیبهشت سالروز تأسیس بنیاد امور بیماری‌هاى خاص به عنوان یک نهاد مردمى و غیر دولتى در سال ۱۳۷۵، به عنوان «روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ

۱۶۳ بیمار مبتلا به تالاسمی در لردگان

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.