سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم جزیره سقطری یمن با برپایی تظاهرات، اشغال این جزیره به دست امارات را محکوم کردند

مردم جزیره «سقطری» در غرب یمن، عصر دوشنبه با برپایی تظاهراتی گسترده، اشغال این جزیره به دست امارات متحده عربی را محکوم کردند.

به گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هزاران تن از مردم جزیره «سقطری» در غرب یمن، عصر دوشنبه 17 اردیبهشت با برپایی تظاهراتی گسترده، اشغال این جزیره به دست امارات متحده عربی را محکوم کردند.

مردم خشمگین با برپایی تظاهراتی در شهر «حدیبو» مرکز استان سقطری، دخالت امارات در امور داخلی این استان و استقرار نیروهای ابوظبی بدون هماهنگی با دولت هادی را محکوم کردند.

از سوی دیگر، «عبدالله بن عیسی آل عفرار» رئیس کل شورای استان های «المهره» و سقطری نیز خواستار خروج نیروهای عربستان و امارات از این دو استان شد.

عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به درخواست عربستان، یکشنبه شب، جلسه خود را با مشاورانش درمورد سقطری لغو کرد و در بیانیه ای اشغال این جزیره به دست نیروهای اماراتی را غیر قابل توجیه خواند.

رسانه های یمنی شنبه (15 اردیبهشت 97) گزارش دادند که پنجمین هواپیمای نظامی امارات حامل چهار نفربر زرهی در فرودگاه سقطری به زمین نشسته است.

براساس اعلام رسانه ها،بیش از 100 نظامی اماراتی به صورت ناگهانی وارد جزیره سقطری شده و نیروهای رئیس جمهوری فراری یمن را از آن جزیره بیرون کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.