سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای جانسون: باید موضع سرسختانه‌تری در قبال ایران اتخاذ کنیم و معایب برجام را اصلاح نماییم

وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد بند غروب (بند انقضای برجام)، یکی از معایب توافق ایران است که موجب می‌شود تهران در سال ۲۰۲۵ بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس، که به واشنگتن سفر کرده است، روز دوشنبه در گفتگو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز ادعا کرد: «ما باید موضع سرسختانه تری در قبال ایران اتخاذ کنیم و معایب برجام را اصلاح نماییم.»

وی همچنین در لفاظی های خود علیه تهران مدعی شد: «ایران رفتار بدی دارد. ایران تمایل دارد موشک های بالیستیک قاره پیما بسازد؛ ما باید مانع آن شویم. ما باید با آنچه ایران در منطقه انجام می دهد، مقابله کنیم.»

وی در ادامه با اشاره به توافق هسته ای ایران افزود این توافق می تواند مانع از به راه افتادن رقابت تسلیحات هسته ای شود؛ زیرا عربستان و دیگر کشورهای خاورمیانه نیز به دنبال تسلیحات هسته ای هستند.

جانسون همچنین اظهار کرد ارائه طرح جایگزین در این مرحله امکان پذیر نیست. وی با اشاره به بند غروب (بند انقضای برجام)، ادعا کرد این بند یکی از معایب توافق هسته ای است که موجب می شود ایران در سال 2025 بخشی از فعالیت های هسته ای خود را از سر بگیرد.

او مدعی شد این بند یکی از همان معایبی است که باید اصلاح شود و ترامپ حق دارد به آن توجه کند!

وزیر خارجه انگلیس همچنین خطاب به دونالد ترامپ گفت می توان نگرانی های موجود در خصوص توافق هسته ای ایران را مورد بررسی قرار داد و از وی خواست از این توافق خارج نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.