سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهیابی 90 اثر از دانش آموزان دوره ابتدایی به جشنواره جابربن حیان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 90 اثر از دانش آموزان دوره ابتدایی موفق شده به مرحله استانی جشنواره جابر بن حیان راه پیدا کند.

کمال عالی زاده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه 890 آموزشگاه در جشنواره جابربن حیان مشارکت داشته اند، گفت: 90 اثر از دانش آموزان دوره ابتدایی موفق شده به مرحله استانی این جشنواره راه پیدا کند.

وی افزود: هدف اصلی از اجرای جشنواره جابربن حیان نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان دوره ابتدایی است.

به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل باید به این باور برسیم که دوره ابتدایی مورد توجه قرار گیرد، مطمئنا مشکلات و معظلات سایر دوره های تحصیلی نیز حل خواهد شد.

عالی زاده با اشاره به اینکه اگر دوره ابتدایی در راس آموزش و پرورش باشد، توسعه ای که از نظام آموزشی انتظار داریم محقق خواهد شد، تصریح کرد: تقویت حس کنجکاوی و پرورش تفکر خلاق و حل مسئله در دانش آموزان دوره ابتدایی از دیگر اهدافی است که در این جشنواره دنبال می کنیم.

وی با اعلام اینکه در سال تحصیلی 96-95 ، 780 آموزشگاه با مشارکت 52 هزارو 280 نفر دانش آموز دوره ابتدایی در جشنواره جابربن حیان حضور داشت، گفت: در سال تحصیلی 97-96 در مرحله آموزشگاهی 890 آموزشگاه با مشارکت 56 هزار و 168 نفر دانش آموز که میانگین 47 درصد کل دانش آموزان استان را شامل می شود، در این جشنواره حضور پیدا کرده اند.

عالی زاده یادآوری کرد: در این جشنواره 12 هزار پروژه در مرحله آموزشگاهی حضور داشته که از این تعداد 90 پروژه جشنواره جابربن حیان و 19 تالیف از دانش آموزان مولف موفق شده است که به مرحله استانی راه پیدا کند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از 2 هزار و 800 نفر معلم و مدیر آموزشگاه که بطور مستقیم و غیر مستقیم دانش آموزان را راهنمایی کرده اند، خاطر نشان ساخت: پس از داوری 6 پروژه از جشنواره جابر بن حیان و یک تالیف از جشنواره دانش آموزان مولف موفق خواهد شد به مرحله کشوری راه پیدا کند.

انتهای پیام/ح

مشارکت 47 درصد دانش آموزان اردبیل در جشنواره جابر بن حیان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.