سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید وزرای خارجه فرانسه و آلمان بر ضرورت حفظ برجام

وزرای خارجه فرانسه و آلمان تاکید کردند صرف نظر از تصمیم واشنگتن در خصوص برجام، این دو کشور به توافق هسته‌ای ایران پایبند خواهند ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با هایکو ماس، همتای آلمانی خود تاکید کرد صرف نظر از تصمیم واشنگتن درباره برجام در دوازدهم ماه مه، پاریس به توافق هسته‌ای ایران پایبند خواهند ماند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز گفت: آنچه در توان داریم برای حفظ توافق هسته‌ای ایران پس از دوازدهم ماه مه بکار خواهیم بست.

وزیر خارجه فرانسه گفت فرانسه، انگلیس و آلمان صرف نظر از تصمیم دولت آمریکا که تا چند روز دیگر اعلام می شود، تصمیم دارند توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران را حفظ کنند؛ چرا که این اقدام، بهترین راه برای اجتناب از اشاعه هسته‌ای به شمار می رود.

آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس بر اساس چارچوب توافق هسته ای سال 2015 (برجام) در اروپا توافق کردند ایران ذخایر اورانیوم خود را کاهش دهد و در عوض، تحریم های اقتصادی این کشور (واقع در غرب آسیا) لغو شود. به مهلت تمدید تعلیق تحریم های ایران از سوی آمریکا اکنون کمتر از یک هفته باقی مانده و ترامپ که مدتهاست از آن انتقاد کرده، هشدار داده است اگر «معایب فاجعه بار» توافق هسته‌ای (!) تصحیح نشود، از آن خارج می شود.

انتهای پیام/

آلمان و فرانسه بر پایبندی به توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند

برچسب ها: برجام ، فرانسه ، آلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.