سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح سلب حضانت کودکان کار از والدین باید اجرا شود

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طرح سلب حضانت کودکان کار از والدین باید اجرا شود تا از سو استفاده از کودکان جلوگیری شود.

قادری  مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت: متاسفانه  خلا قانونی در زمینه سلب حضانت والدین کودکان کار وجود دارد و نیاز است که قانون ورود پیدا کند  و مجلس نیز مصوبه ای داشته باشد تا از سو استفاده از کودکان جلوگیری شود و شمار کودکان کار تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

وی گفت: بهزیستی این امادگی را دارد  که در صورت مجوز قانونی حضانت این کودکان را برعهده بگیرد و هم چنین باید مصادیقی کودک ازاری نیز مورد پیگیری قانونی قرار بگیرد.

قادری ادامه داد:  برای ساماندهی کودکان کار دو مرکز در کرمانشاه در نظر گرفتهش ده است که  156 پرونده در این دو مرکز تشکیل شده است که از این تعداد46 پرونده دارای والدین معتاد و بد سرپرست هستند و بقیه  نیز به خاطر فقر مجبور به کار کردن شدند.

 وی گفت: برای سامکاندهی کودکان کار نیازمند همکاری تمامی دستگاه های متولی هستیم  اما  در این بین دستگاه ها به مسئولیت خطیری که بر عهده دارند عمل نمی کنند و بهزیستی در این میان به تنهایی نمی تواند تمامی مشکلات را حل کند.

قادری  افزود: باید از نظر آموزشی و درمانی و تحصیلی این کودکان حمایت شوند چرا که این کودکان در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

وی گفت: کودکان کار اغلب دارای والدین معتاد هستند که برای تامین مخارج اعتیاد مجبور به کار می شوند.

انتهای پیام/ز

تشکیل 156 پرونده کودکان کار در کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.