سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی اسبق وزارت خارجه آمریکا: ترامپ از برجام خارج نخواهد شد

«آدم ارلی» تاکید کرد رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج نخواهد شد و به اروپایی‌ها برای اصلاح این توافق فرصت خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، آدم ارلی، سخنگوی اسبق وزارت خارجه آمریکا، در گفتگو با این شبکه از واشنگتن درباره مواضع رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام و در پاسخ به این پرسش که به زودی ترامپ درباره توافق هسته ای تصمیم گیری خواهد کرد و به نظر می رسد وی از این توافق خارج خواهد شد، ارزیابی شما از خروج آمریکا از این توافق چیست،گفت: اشکال مختلفی از خروج درباره این توافق وجود دارد و ساده ترین نوع خروج این است که ترامپ بگوید این توافق را به رسمیت نمی شناسد و این توافق به سود آمریکا نیست و خود را به این توافق پایبند نمی داند. من فکر می کنم خارج شدن از این توافق یک تصمیم شتابزده و افراطی است. ترامپ گفته است در این توافق اشتباه هایی وجود دارد و باید اصلاح شود. ترامپ به اروپایی ها فرصت داد تا تغییراتی در این توافق ایجاد کنند. گزینه دیگر این است که آمریکا به صورت کلی از این توافق خارج شود.

سوال اساسی این است که گزینه بعدی پس از خروج از این توافق چیست. ایران به روشنی اعلام کرده است به غنی سازی اورانیوم بازخواهد گشت. این وضع به معنای بازگشت به مرحله قبل از توافق هسته ای است. ابعاد تلاش های ترامپ برای اصلاح این توافق روشن نیست. من فکر می کنم ترامپ از این توافق خارج نخواهد شد و در این توافق باقی خواهد ماند و به اروپایی ها برای اصلاح این توافق فرصت خواهد داد.

وی در پاسخ به این پرسش که شکی در این نیست که رئیس جمهور آمریکا درباره تصمیم گیری در خصوص توافق هسته ای به نظرات نهادهای نظامی، امنیتی و اقتصادی آمریکا توجه خواهد داشت، آیا این نهادها از ترامپ می خواهند از توافق خارج شود، آیا در داخل آمریکا فشارهایی علیه ترامپ وجود دارد، گفت: ترامپ گفته فرد تیزهوشی است و به نظرات دیگران توجه ندارد و خواسته های خود را عملی می کند.

ارلی در پاسخ به این پرسش که پس از دیدار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با ترامپ این موضوع مطرح شد که اروپایی ها به مواضع ترامپ برای اصلاح یا خارج شدن از این توافق نزدیک شده اند، آیا همچنان اختلافاتی میان اروپا و آمریکا درباره این توافق وجود دارد،گفت: رئیس جمهور فرانسه در اقدامات دیپلماتیک خود تلاش کرد تا ترامپ در توافق هسته ای باقی بماند. اروپایی ها موضوع برنامه موشکی ایران را مطرح کردند و به دنبال اصلاح این توافق هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما خودمان میدانیم اگر تو امروز میگی ما ماهها قبل گفتیم که آمریکا درخواب هم نمیدید همچین توافقی با ایران امضا کند حالا دنبال بقیه اش است ولی کور خوانده به فضل الهی ...حالا مجبوره این قرارداد به گفته خودش بد رو دو دستی بچسبه تا از دستش درنره ولی از حالا به بعد در گوشه رینگ قرار گرفته و آماج حملات ایران میشه باور نداری صبر کن و ببین ان شاالله