سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکارم در پاسخ به سوالات اعضای شورا:

شهردار تهران باید کاریزماتیک، سیاسی و اثر گذار باشد/ حاضرم ملک شهرداری را به بیت‌المال برگردانم

نامزد تصدی شهرداری تهران در صحن شورای شهر تهران درباره قرار گرفتن نامش در لیست املاک نجومی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سمیع‌الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران و نامزد تصدی شهرداری تهران پس از شنیدن پرسش‌های اعضای شورای شهر تهران به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

مکارم در ابتدا با بیان اینکه در سال 85 وارد شهرداری شدم، گفت: ابتدا می‌خواهم نسبت به موضوع املاک نجومی پاسخ دهم.  با گذشت 5 سال از ورود ما اعلام کردند که کارمندان بالای 5 سال می‌توانند وارد تعاونی مسکن شوند و من به دلیل اینکه تعاونی‌های مسکن پاسخگو نبودند، رغبت زیادی نداشتم. ولی با اصرار اطرافیان در تعاونی مسکن ثبت‌نام کردم و بعد از دو سال به ما گفتند که سهم ما چقدر است.

وی با بیان اینکه 74 متر بنا به عنوان سهمیه به ما تعلق گرفت اظهار کرد: چون قیمت طبقه سوم و چهارم متفاوت بود، گفتند باید به صورت مشترک مسکن بگیرید تا حق کسی ضایع نشود و ما هم پول نقد پرداخت کردیم. 2 واحد سازمانی به متراژ 230 متر به 3 نفر دادند و هزینه آن را نقد دریافت کردند، اما داخل آن مدارک نوشته اند که تخفیف گرفته ام.

مکارم با تأکید بر اینکه این موضوع جزء محسنات من است که بتوانم بر بر اساس قانون ثبت نام کنم و ملک بگیرم، اظهار کرد: الان هم اگر اثبات شود که این کار غیر قانونی بوده، حاضرم آن را به بیت‌المال برگردانم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا در قبال رأی اعضا مدیر منصوب می‌کنید؟، گفت: اینکه کسی مدیری را معرفی کند، من رد نمی‌کنم؛ اما مدیر را بررسی می‌کنم و بر اساس سلامت نفس، تخصص و کارآمدی او را انتخاب می‌کنم.

نامزد تصدی شهرداری تهران اظهار کرد: اگر بخواهیم خط 6 و 7 مترو را بسازیم، 7 میلیون یورو نیاز داریم و در مورد پیمانکاران پروژه‌های عمرانی هم باید وضعیت بدهی‌ها و نوع قراردادهای آن‌ها را مجددا بررسی کنیم؛ زیرا برخی از پروژه‌ها اولویت نیستند و برای نگهداشت و هزینه‌ها راه برای ما هموار است.

وی با بیان اینکه باید سهم دولت را از حمل و نقل عمومی بگیریم، خاطر نشان کرد: لایحه ارزش افزوده را باید تا 50 درصد افزایش دهیم. اگر ما بتوانیم لایحه ارزش افزوده تهران را بگیریم 6 هزار میلیارد تومان می‌شود.

مکارم در خصوص سهم زنان و جوانان در مسئولیت‌های مدیریتی گفت: در مورد زنان بخشنامه‌ای تهیه شد و مشاورین زنان را به همراه مسئولینی از منابع انسانی دعوت کردیم و با آن‌ها جلسات مکرر برگزار کردیم. درخصوص جوانان هم باید بگویم دانش، جسارت و قدرت جوانان از ما بیشتر است، اما باید تجربه هم داشته باشند.

نامزد تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه شهردار تهران باید در 4 سطح ارزیابی شود و اگر با اخذ نمره 100 در این 4 سطح قبول است، اظهار کرد: شهردار تهران باید شخصیتی کاریزماتیک، سیاسی و اثرگذار باشد. شخصیت شهردار تهران باید به گونه‌ای باشد که اگر فردا گفتند باید پادگان عشرت‌آباد از این مکان منتقل شود و شهردار اراده کند که این کار انجام بشود، در تعاملات او این توان وجود داشته باشد.

مکارم با تأکید بر اینکه شهردار تهران باید با دولت و دستگاه‌های مختلف تعامل داشته باشد، اظهار کرد: شهردار باید شهر تهران و شهرداری تهران و مسائل فنی و تخصصی را بشناسد و توان مدیریت بالا داشته باشد. کسی که بتواند در تعامل دو سویه مسائل شهر را پیش ببرد و به مردم و گروه‌های سیاسی خدمات دهد و همه را راضی نگه دارد می تواند برای شهر تهران مناسب باشد.

نامزد تصدی شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری باید 90 درصد مردم را راضی کند و 10 درصد هم رأی دهندگان و گروه‌های سیاسی را راضی نگه دارد.

مکارم با بیان اینکه من 30 سال در تهران کار کرده‌ام و شهر تهران را می‌شناسم، گفت: من در آموزش و پرورش مسئولیت داشتم و در برنامه‌نویسی هم به همراه آقای نجفی برنامه سوم توسعه را نوشتم. چون تمرکزم در میزان عمل است، خواهم توانست به مردم خدمت کنم.

انتهای پیام /

 

پاسخهای حسینی مکارم  به سوالات اعضای شورای شهر تهران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
به احتمال زیاد آقای مکارم شهردار تهران میشه