سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اهالی موسیقی و سینما از ناصر چشم آذر گفتند/ هنرمندی که باران عشقش را برای مردم نواخت و رفت

بسیاری از اهالی هنر به ویژه موسیقی، به تمجید از شخصیت و هنر ناصر چشم آذر پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر چشم‌ آذر موسیقیدان و آهنگساز سرشناس کشورمان،   14 اردیبهشت بر اثر سکته قلبی در تهران درگذشت.

او دو بار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای بهترین موسیقی متن برده بود و همکاری‌اش در چند فیلم داریوش مهرجویی در تاریخ سینمای ایران به یادگار مانده است.

او از سال 1363 با ساخت موسیقی فیلم «تاراج» ساخته ایرج قادری وارد سینما شد. بعد از همکاری با داریوش مهرجویی در «اجاره نشین‌ها»، ساخت موسیقی فیلم «هامون» را هم بر عهده گرفت که با الهام از موسیقی کلاسیک و آثار یوهان سباستین باخ شکل گرفته بود و بخش جدانشدنی حس و حال این فیلم و یکی از بهترین آثار چشم آذر در سینماست.

چشم آذر یکی از پرکارترین آهنگسازان سینما در دهه‌های 60 و 70 شمسی بود. او دو بار در سال‌های 72 و 80 از جشنواره فجر برای ساخت موسیقی فیلم‌های «بلندی‌های صفر» و «قارچ سمی» جایزه برد. در مراسم تشییع او هنرمندان بسیار حضور داشتند و از خصوصیات جاودانه او برایمان گفتند.

در خصوص این هنرمند بزرگ با چند فعال عرصه هنر گفتگو کردیم که در ادامه آن را می خوانید؛

سامان احتشامی آهنگساز، در گفت و گو با  خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره این هنرمند گفت: ناصر چشم آذر نابغه ای بود که آثارش تا ابد در قلب و جانمان ماندگار خواهد ماند. بسیار ناراحتم که چرا باید زمانی از او بگویم که دیگر در کنارمان نیست.

وی در ادامه به موسیقی «باران عشق» اشاره و خاطرنشان کرد: باران عشق به معنای کلمه عشقی بود که از وجود چشم آذر نشأت گرفته بود و گوش هر شنونده ای را مدهوش می کرد.

همایون رحیمیان آهنگساز نیز بیان کرد: سال ها با ناصر چشم آذر همکار و دوست بودم و به جرات می توانم بگویم که او نابغه موسیقی پاپ در ایران بود. موسیقی هایش آنقدر درخشان بود که به جان آدمی می نشست، رمز ماندگاری آثارش علاقه و عشقی بود که نسبت به کارش داشت.

علی دهکردی بازیگر کشورمان، نیز به تمجید از چشم آذر پرداخت و تصریح کرد: ناصر چشم آذر از آهنگسازان ارزشمند کشورمان بود که با وجود اینکه بهترین امکانات را برای رفتن از کشور در دست داشت، از ایران نرفت و برای مردم سرزمینش نواخت.

وی ادامه داد: روحیه بسیار جوان و با نشاطی داشت و همیشه در صحبت هایش طنز لطیفی داشت. چشم آذر از میان ما نرفته بلکه آثارش تا ابد در ذهن و جانمان زنده است.

محمد نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی هم چشم آذر را چهره ای ماندگار خطاب کرد و گفت: متاسفانه یکی از ماندگار ترین چهره های ماندگار موسیقی را از دست دادیم و در بهت عمیقی فرو رفتیم، چشم آذر دهه های متوالی آثار درخشانی خلق کرد و موسیقی های شنیدنی را برایمان به یادگار گذاشت.

خشایار اعتمادی خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ نیز ضمن تأسف گفت: من موسیقی را از بزرگانی چون چشم آذر شناختم و خوشا به حال جوانانی که امروز با شنیدن آثارش به دنیای موسیقی قدم می گذارند. چشم آذر در موسیقی  باران عشق خلاصه نمی شود؛ بلکه باران عشق قطره‌ای از اقیانوس اوست.‌

انتهای پیام/

هنرمندان از آهنگساز هامون گفتند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.