سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر آموزش و پرورش در سمنان:

توسعه فرهنگ اقامه نماز و عترت از فضائل اخلاقی در دانش آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:ایجاد فضای امید و نشاط درقشر فرهنگیان از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش در سال جدید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علیرضاکاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه  لزوم تعیین سهم جامعه در تعلیم و تربیت ازاهم نکات  است کفت:آموزش‌وپرورش بدون پشتوانه حضور و مشارکت مردم در تمام فرایندهای تعلیم تربیتی نمی‌تواند مأموریت خود را به سرانجام برساند.سند تحول بنیادین یکی از رسالت‌های مهم وزارتخانه آموزش و پرورش است و قدرشناسی جامعه از معلم به‌عنوان رکن تعلیم و تربیت و قلب تپنده جامعه ضروری است.

وی در ادامه افزود:جامعه معلمان در ابعاد مختلف عامل اصلی برای ایجاد بستر‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف است و معلمان علاقه در وصف علم و دانش فضائل اخلاقی را در جامعه ایجاد می‌کنند و بالاترین سرمایه اجتماعی کشور به شمار می‌روند. بزرگ‌ترین چالش آموزش و پرورش این است که دغدغه اول جامعه و مسئولان قرار نگرفته است. اگر مدرسه آیینه تمام نمای یک جامعه است باید به‌عنوان اولویت اول جامعه نیز قرار گیرد و مسئولان برای برطرف کردن مشکلات نظام تعلیم و تربیت دغدغه‌مند باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:حرکت بر یک بعد و تک ساحتی بزرگ‌ترین آسیب وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا سند تحول بنیادین ، مسیر حرکت تربیت تمام ساحتی را فراهم کرده است. توسعه فرهنگ اقامه نماز قرآن و عترت و مهارت‌های ارتباطی و فضائل اخلاقی در دانش آموزان و ایجاد فضای امید و نشاط در این قشر از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش در سال جدید است.

انتهای پیام / گ

حرکت بر یک بعد و تک ساحتی بزرگترین آسیب آموزش‌ و پرورش است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.