سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

800 ماما در مراکز استان کرمانشاه مشغول به کار هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مامایی رشته کهن بوده که از آغاز تولد بشر مفهوم پیدا کرده است و امروزه به یک حرفه و حرکتی عالمانه با دانش روز تبدیل شده است.

مرادی  رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت:  دانش آموختگان  رشته  مامایی با ارائه خدماتی  همچون بهداشت  باروری و انجام مراقبت های  دوران بارداری  حین و بعد از زایمان  و ارتقای سلامت مادر و جنین تلاش می کند.

 وی گفت: هدف از برگزاری روز گرامیداشت ماما  آگاهی دادن  در خصوص اهمیت کار مامایی است  ارائه  مراقبت های مامایی با کیفیت بالا  و تلاش   در بهبود ان  عامل مهمی  در کاهش مرگ و میر مادران و نوزدان است  و مسئولیت  این دو نفر برعهده ماماست.

مرادی گفت: 800 ماما در مراکز استان کرمانشاه مشغول به کار هستند  و باید از ظرفیت مامها برای تحقق سیاست های جمعیتی  استفاده شود.

وی گفت:  از سال 1392 دانشکده پرستاری مامایی با پذیرش هفت دانشجو  به آموزش دانشجویان  کارشناسی ارشد  مشاوره در مامایی  پرداخت و در حال حاضر این دانشکده دارای 120 دانشجوی کارشناسی پیوسته و 20 دانشجوی کارشناسی نا پیوسته و 20 دانشجوی کارشنایی ارشد مشاوره  در مامایی در حال تحصیل هستند.

 

انتهای پیام/ز

 

160 دانشجوی  در دانشکده مامایی کرمانشاه  تحصیل می کنند

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.