سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب دوربین‌های نظارتی در پناهگاه حیات وحش دشت ناز

دوربین‌های نظارتی تا پایان امسال در پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری نصب خواهد شد.

رضا قاسمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: به منظور حفاظت بیشتر و بهتر از جمعیت گوزن زرد ایرانی در پناهگاه دشت ناز ساری دو برنامه تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نخستین گام دوربین‌های نظارتی در اطراف این پناهگاه نصب خواهد شد، افزود:مرمت فنس‌های حفاظتی و فنس کشی برای نگهداری گوزن‌های باردار برنامه بعدی برای حفاظت بیشتر از گوزن زرد ایرانی این پناهگاه است.

قاسمی گفت: دو گوساله گوزن زرد فروردین ماه امسال در این پناهگاه به دنیا آمدند و جمعیت این گونه باارزش اکنون به ۳۹ راس رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری، با بیان اینکه گوزن‌های مادر پس از زایمان مدتی گوساله‌ها را مخفی می‌کنند گفت: احتمال به دنیا آمدن گوساله‌های دیگر و افزایش جمعیت گوزن زرد وجود دارد.

وی افزود: تعدادی از جمعیت گوزن زرد این پناهگاه، سال‌های گذشته به پناهگاه‌های حیات وحش استان‌های یزد ، آذربایجان و خوزستان ارسال می‌شد که سازمان محیط زیست برای امسال در این خصوص هنوز تصمیمی نگرفته است.

قاسمی در خصوص آخرین وضعیت جمعیت مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری نیز گفت: ۱۸ راس مرال پارسال با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست و به منظور تکثیر این گونه با ارزش در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی مازندران قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری با بیان اینکه این مرال‌ها به صورت امانی در اختیار این مراکز قرار داده شدند، افزود: اهلیت این مراکز برای نگهداری و تکثیر تائید شده است، اما اگر در نگهداری این گونه باارزش جانوری سهل انگاری کنند، طبق توافق جریمه خواهند شد.

وی گفت: ۱۵ راس مرال اکنون در  پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری نگهداری می‌شود و برای محافظت بیشتر از آن‌ها قرار است فنس کشی‌ها دوباره ترمیم شود.

گوزن زرد ایرانی و مرال هر دو از گونه‌های در خطر انقراض هستند.

انتهای پیام/ک


حفاظت بیشتر از گوزن‌های زرد ایرانی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
چه کار خوبی