سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌بی‌سی: جانسون برای امتحان بخت خود درباره برجام به واشنگتن می‌رود

شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد پس از ناکامی سران آلمان و فرانسه در متقاعد کردن رئیس‌جمهور آمریکا برای ماندن در برجام، وزیر خارجه انگلیس برای امتحان بخت خود به واشنگتن می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریس باکلر، گزارشگر شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در گزارشی درباره  نزدیک شدن به ضرب‌الاجل آمریکا برای تصمیم‌گیری در خصوص توافق هسته‌ای ایران و همچنین سفر وزیر خارجه انگلیس به واشنگتن گفت: سران کشور‌های اروپایی در سلسله دیدار‌های خود از کاخ سفید در تلاشند دونالد ترامپ را متقاعد کنند به نگرانی‌های آن‌ها توجه کند و از موضع سختگیرانه خود در برابر ایران کوتاه بیاید.  اما به رغم صمیمیتی که ترامپ در استقبال از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در سفر وی به واشنگتن از خود نشان داد، و با وجود وقتی که برای دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، اختصاص داد، رئیس جمهور آمریکا همچنان تهدید می‌کند که از توافق بین‌المللی که برنامه هسته‌ای ایران را محدود کرده است، خارج می‌شود.

این گزارشگر افزود: ترامپ معتقد است این توافق بسیار ضعیف است و او تا روز شنبه تصمیم خود را اعلام خواهد کرد که آیا تحریم‌های ایران را احیا می‌کند یا خیر. با توجه به اینکه این ضرب‌الاجل به سرعت رو به پایان است، بوریس جانسون نیز با سفر به واشنگتن می‌خواهد بخت خود را برای تاثیرگذاری بر تصمیم رئیس جمهور آمریکا امتحان کند.

به گفته گزارشگر بی‌بی‌سی، جانسون قبلا نیز با ترامپ دیدار کرده است، اما او در سفر کنونی خود به آمریکا قرار نیست به طور مستقیم با ترامپ به گفتگو بنشیند. او در عوض با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، و تعدادی از مقامات ارشد دیگر کاخ سفید دیدار خواهد داشت. اما وزیر امور خارجه انگلیس خوب می‌داند که تصمیم گیرنده نهایی شخص ترامپ خواهد بود و وی باید نظر او را تغییر دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.