سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی از ۳۰ طرح موفق خود رونمایی کرد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان طی چهار سال گذشته ۷۲ هزار شغل برای دانش آموختگان دانشگاهی در کشور ایجاد کرده اند ..

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در حاشیه رونمایی از ۳۰ طرح موفق شرکت‌های دانش بنیان در مشهد گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور اختصاص یافت.

وی افزود: طی چهار سال گذشته چهار هزار و ۳۳۵ درخواست از شرکت‌های دانش بنیان دریافت کرده ایم که ۲ هزار و ۴۰۸ درخواست تصویب شده و هزار و ۵۷ طرح نیز انجام و خاتمه پیدا کرده است.

سلطانی با اشاره به اینکه شرکت‌های فعال دانش بنیان کشور سه هزار و ۳۴۰ شرکت هستند،گفت: ۷۵ درصد این شرکت‌ها دست کم یک بار از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده اند.
 
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود:معافیت مالیاتی ۱۵ ساله برای این شرکت ها، حضور فیزیکی شرکت‌ها در شعاع ۷۰ کیلومتری شهر‌ها و استفاده از صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله اقدامات حمایتی دولت از این مجموعه‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه برای رونق شرکت‌های دانش بیان نیز وام‌هایی با سود ۹ و ۱۱ درصد به خریداران محصول این شرکت‌ها داده می شود، گفت: کمک‌هایی برای آموزش، دریافت استاندارد برای محصولات تولیدی، معرفی محصولات در سفر‌های خارجی و رفع برخی معایب کاری شرکت‌های دانش بنیان از سوی این صندوق پرداخت می‌شود.

سلطانی افزود: خراسان رضوی ۱۶۵ شرکت دانش بنیان دارد که معادل پنج درصد این شرکت‌ها در کشور است در حالی که این استان رتبه چهارم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به طرح‌های موفق شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی، گفت: ۵۹ طرح خاتمه یافته موفق از طرح‌های دانش بنیان این استان است که امروز از ۳۰ طرح آن رونمایی شد.

سلطانی همچنین تعداد پایان نامه و رساله‌های دکترای دفاع شده در خراسان رضوی را ۱۵ هزار در سال تخمین زد و افزود: اگر حتی یک درصد از این پایان نامه‌ها تجاری شود، می‌توان سالانه ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی تشکیل داد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: آنچه امروز اهمیت دارد، فضای خلاقانه و نوآوری در اقتصاد کشورهاست و برای رسیدن به اقتصاد نوآورانه باید از تفکرات نوین اقتصادی حمایت کرد.

وی افزود: نیم درصد از تولید ناخالص داخلی کشور به اقتصاد دانش بنیان اختصاص یافته که این سهم در برنامه بلند مدت کشور ۱۰ درصد هدف گذاری شده است.

وی مشکلات صندوق فناوری و نوآوری را حضور شرکت‌های خصولتی در جمع شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با حضور اینگونه شرکت‌ها مجبور به دادن بخشی از سهم دستگاه‌های خصوصی به بخش غیر خصوصی هستیم.

در این نشست فعالان بخش خصوصی استان نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.

انتها پیام//ح. ص
 

رونمایی از ۳۰ طرح موفق شرکت‌های دانش بنیان در مشهد

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.