سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری مطرح کرد؛

چرا دیوان عدالت ادار‌ی مصوبات شورا را لغو می‌کند؟/ درخواست جلسه با رئیس قوه قضاییه

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه چرا دیوان عدالت اداری مصوبات شورا را ابطال می‌کند؟، گفت: باید جلسه‌ای با حضور رئیس قوه قضاییه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در شصتمین‌ جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور با اشاره به وضعیت‌ نامناسب‌ مالی شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از مهمترین‌ چالش‌های پیش رو شهرداری تهران مشکلات اقتصادی و نحوه کسب درآمد در این حوزه است.

وی افزود: در همین راستا یکی از چالش‌ها درآمد پایدار است که هر چه میزان درآمد پایدار بیشتر باشد، وضعیت مالی شهرداری تهران بهتر می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دیوان عدالت‌ اداری‌ مصوبات‌ شورای شهر را ابطال می‌کند، گفت: دیروز هیئت‌ عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه‌ اخذ مازاد‌ تراکم شهر را ابطال کرد، هنوز از اطلاعات دقیق علت لغو این مصوبه‌ آگاه نیستیم.

وی افزود: در هنگام بودجه‌بندی برای سال 97 مطمئن‌ترین درآمد از صدور پروانه و فروش مازاد تراکم بود که در طول مدیریت شهری گذشته نیز از همین محل عوارض دریافت شده است، حال جای سوال است که چرا در این مقطع‌ مصوبه را ابطال می‌کنند؟

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اداره شهرها به صورت خودکفا است و دولت هیچ مبلغی را به کلانشهر‌ها اختصاص نمی‌دهد. با این وضعیت چگونه می‌توان شهر تهران را اداره کرد؟

وی در پایان افزود: دیوان عدالت اداری همچنین مصوبه اخذ عوارض از تابلوها، آنتن‌ها و دکل‌ها را نیز ممنوع کرده است، در این راستا خواهشمندم جلسه‌ای با رئیس قوه قضاییه‌ تشکیل شود.

انتهای پیام/

کسب درآمد پایدار از چالش‌های مدیریت شهری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.