سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع‌آوری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال زکات در فارس

رئیس اداره زکات فارس از جمع‌آوری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال زکات در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر جعفری رئیس اداره زکات فارس گفت: در راستای توسعه فرهنگ زکات سال گذشته ۴۰۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات دراستان فارس جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: از میزان مبلغ زکات جمع‌آوری‌شده استان فارس سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال زکات واجب، ۱۲۶ میلیارد و ۴۹۴ میلیون ریال مستحبی و ۸۹ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال زکات فطره و کفارت جمع‌آوری و به نیازمندان و محرومان توزیع‌شده است.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: جمع‌آوری ۱۰ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۷۵۱ کیلوگرم زکات واجب شامل گندم به مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال، جو ۳۵۷ هزار و ۲۹۲ کیلوگرم به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵ میلیون ریال، خرما ۳۱۳ هزار و ۹۳۸ کیلو برابر با ۵ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال، و کشمش ۱۴۲ هزار و ۶۷۲ کیلو معادل ۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال ازجمله فعالیت‌های شورای زکات استان فارس در سال گذشته بوده است.

رئیس اداره زکات فارس تصریح کرد: یک رأس گاو به مبلغ ۱۰ میلیون ریال، تعداد ۳ هزار و ۸۷۷ رأس گوسفند به ارزش ۱۳ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال و نیز برای نخستین بار دراستان فارس ۱۱ رأس شتر به مبلغ ۴۶۰ میلیون ریال به‌عنوان زکات واجب از خیران جمع‌آوری‌شده است.

جعفری گفت: هزینه جمع‌آوری زکات درمجموع ۶۴ درصد برابر با ۲۵۸ میلیارد و ۹۰۵ میلیون و ۵۲۳ هزار ریال به امور محرومان، ۲۷ میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۱۳۴ هزار ریال پروژه‌های عمرانی، ۵۱ مورد مسکن مددجویان زیرپوشش کمیته انقلاب اسلامی فارس به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۹۷ میلیون ریال برای بازسازی و مسکن از سوی این نهاد جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌های دریافتی و اهداء به نیازمندان علاوه بر نظارت کمیته امداد در سازمان بازرسی کل کشور، موسسه مفید مقام معظم رهبری، دیوان محاسبات کشور انجام می‌شود، افزود: معرفی ۵۵ هزار و ۲۲۳ نیازمند برای برطرف شدن مشکل معیشتی از سوی کمیته امداد و ائمه جمعه شهرستان‌ها، کمک‌هزینه معیشت ۹۰۱ میلیارد و ۵۸۲ میلیون و ۶۶۳ هزار ریال و نیز ۹۰ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال سایر موارد از سوی این نهاد اجراشده است.

رئیس اداره زکات فارس بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در استان فارس از تمامی وجوهات جمع‌آوری‌شده بهره‌مند شده‌اند و نیز در سال آینده پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

جعفری تصریح کرد: بیشترین میزان جمع‌آوری زکات در استان فارس شهرستان شیراز با ۱۰۰ میلیارد ریال، مرودشت ۳۷۰ میلیارد ریال و کازرون با ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/ر

جمع‌آوری زکات در فارس

برچسب ها: زکات ، کمیته امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.