سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیدکنندگان تا نفس آخر خود همراه نظام خواهند بود

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: تولیدکنندگان تا نفس آخر خود همراه نظام خواهند بود و بر اساس نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب در صدد هستیم که با توافق با اتاق اصناف، شبکه توزیع را به یاری شبکه تولید آورده و حمایت از کالای ایرانی را تقویت کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید عبدالوهاب سهل‌آبادی شامگاه شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان با انتقاد از عدم تمایل مسؤولان استان به حضور در جلسات بخش خصوصی اظهار کرد: هرگاه بنده در جلسات اقتصادی شهر تبریز شرکت کرده‌ام شاهد حضور نمایندگان مجلس این شهر، مدیران ادارات و مسؤولان استانی در جلسات بوده‌ام.

وی در ادامه افزود: گلایه‌ای از مسؤولان اصفهانی نداریم اما در اصفهان برای یک دعوت باید بارها پیگیری صورت پذیرد و نهایتاً نیز برخی از مسؤولان با تأخیر در جلسات حاضر می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در خصوص تولید و صادرات، مشکلات بسیار زیادی مطرح است اما بنا داریم که سال 97 را سال رفع مشکلات و سختی‌ها نام بگذاریم.

وی ادامه داد: همه تمرکزها در حال حاضر به تولید و صادرات است و اگر این دو مقوله رشد پیدا نکنند، هیچ مشکلی در کشور حل نخواهد شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور به مشکلات درونی کشور اشاره داشت و متذکر شد: بسیاری از مشکلات ما در حوزه تجارت به خاطر مشکلاتی است که خودمان ایجاد کرده‌ایم و باید قدمی برای رفع آن برداشته شود.

وی یادآور شد: شرکت موفق صادراتی در کشور خیلی کم وجود دارد و فرصت‌ها به سرعت از سوی ایرانیان از دست می‌رود.

سهل‌آبادی با انتقاد از واردات بی‌رویه در کشور اذعان داشت: اگر می‌بینیم صدای همه تولیدکنندگان درآمده، فقط و فقط به خاطر واردات تأسف‌آور است.

وی ادامه داد: سیگار برگ و لیوان شیشه‌ای را با تعرفه کم وارد می‌کنیم؛ حجم بالایی از لوازم خانگی به صورت قاچاق وارد می‌شود و می‌بینیم که تولیدکننده ایرانی به گل نشسته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با انتقاد از عدم حمایت دولت از صادرکنندگان خاطرنشان کرد: در اربیل عراق بسیاری از پیمانکاران به دلیل طلبکار بودن از کارفرمایان دچار مشکل شده‌اند و پروژه‌های آن‌ها خوابیده است اما پیمانکاران ترکیه‌ای با حمایت دولت خود موفق به دریافت طلب از کارفرما شده‌اند.

وی افزود: پیمانکاران ترک حاضر هستند پروژه‌های ایرانیان را از آن‌ها بگیرند چون دولت ترکیه از اقلیم کردستان نفت می‌برد و از این روش قادر به پرداخت پول پیمانکاران خود است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور همچنین به مشکل دریافت تسهیلات نیز اشاره داشت و متذکر شد: تسهیلات 24 درصدی برای تولیدکننده همچون سم است و بارها از دولت خواهش کرده‌ایم که برای یک بار هم که شده، مدتی تسهیلات پرداختی و جرائم تولیدکنندگان را فریز کند.

وی با انتقاد از بی توجهی دولت به استان اصفهان تأکید کرد: باعث خجالت است که برای برگزاری روز ملی صادرات در استان اصفهان از هر مسؤول دولتی که دعوت کرده‌ایم به این استان نیامده است.

سهل‌آبادی در ادامه افزود: این گونه می‌شود که فکر می‌کنیم اصفهان‌ستیزی دولت کاملاً درست است و نمی‌دانیم که گناه اصفهان که پایتخت تولید و اشتغال است چیست؟

وی اظهار داشت: 4 ماه است که از معاون اول رئیس‌ جمهور برای افتتاح یک کارخانه دعوت کرده‌ایم و ایشان هر بار به دلیلی، حاضر به حضور در استان اصفهان نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان بیان داشت: تولیدکنندگان تا نفس آخر خود همراه نظام خواهند بود و بر اساس نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب در صدد هستیم که با توافق با اتاق اصناف، شبکه توزیع را به یاری شبکه تولید آورده و حمایت از کالای ایرانی را تقویت کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.