سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور پروانه اکتشاف برای معادن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته معادن به ۲ روش واگذار می‌شود که یکی از این ۲ روش صدور پروانه اکتشاف برای معدن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نورالله حسن زاده، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان داشت: معادن خوزستان به دلیل شرایط رکود بازار فعالیت شبانه روزی نداشته و کمتر از ظرفیت کار می‌کنند و حدود 180 تا 200 معدن در استان فعال هستند.

وی با اشاره به روند کشف معدن افزود: به این صورت که مردم جایی را به عنوان معدن شناسایی می‌کنند و پس از گذشت سیکل اکتشافی استعلامات مربوطه از منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان ذیربط گرفته می‌شود.

حسن زاده عنوان کرد: معادن پس از طی کردن مسیر طولانی واگذار می‌شود و برخی تصمیمات در شورای معادن پیش بینی شده است اما یکسری تصمیمات وجود دارد که باید شورای معادن در مورد آن ها تصمیم بگیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در جلسه شورای معادن در رابطه با 20 مورد از مسائل مربوط به معادن تصمم گیری  شد که به دنبال این تصمیم گیری بعضی معادن به دلیل فعالیت نکردن، پرداخت نکردن حقوق دولتی، برداشت خارج از محدوده و.... سلب صلاحیت می‌شوند.

حسن زاده با بیان اینکه عمده معادنی که فعالیت نداشتند سنگ لاشه یا شن و ماسه تولید می‌کنند، بیان کرد: تولید این محصولات تابع فعالیت پروژه های عمرانی، جاده سازی، ساخت و ساز و... در کشور است که اگر در صورت فعال بودند از این قبیل محصولات استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/م

بررسی پروسه اکتشاف معاد در ایران

برچسب ها: محیط زیست ، صنعت معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.