وی تصریح کرد: با توجه به وجود برخی اختلافات کوچک در خصوص علل وقوع سانحه هوایی تهران- یاسوج، گروه فرانسوی از شرکت سازنده هواپیمای ATR به کشور آمدند تا در جلسات جهت تبادل اطلاعات و بررسی علل وقوع این سانحه شرکت کنند.
مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی، گفت: طی بررسیهای انجام شده، هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان تا سال 89 در شهر شیراز زمینگیر بوده که پس از تعمیرات توسط متخصصان داخلی و شرکت سازنده هواپیما و انجام چند پرواز آزمایشی توسط خلبانهای متفاوت با این هواپیما، این فروند هواپیما به خطوط هوایی بازگشت و تا قبل وقوع این سانحه این هواپیما حدود 700 ساعت پرواز انجام داده است.
وی افزود: با توجه به بررسیهای انجام شده هواپیمایATR در طول پرواز دچار نقص فنی نشده است.
رضاییفر تصریح کرد: هم اکنون گزارش نهایی سانحه هوایی تهران- یاسوج با توجه به اهمیت آن به دستگاههای نظارتی نظیر قوه قضاییه تحویل داده شده است و این دستگاهها با توجه به قوانین و مقررات در حال بررسی هستند از این رو همچنان زمان دقیقی برای اعلام آن در دست نیست.
مدیرکل بررسی سوانح هوایی در پایان گفت: با توجه به تأکید قوه قضاییه مبنی بر شناسایی مقصران وقوع این سانحه گزارش نهایی سانحه هوایی تهران- یاسوج تحویل بازپرس پرونده شده و سازمان هواپیمایی تنها وظیفه بررسی علل سانحه را داشته است.
انتهای پیام/
پس چرا نمیگن فرودگاه یاسوج رادار نداشت؟
پس چرا نمیگن اونایی ک با اون هواپیما پرواز میکردن قبل از این حادثه از وضع عسف بار پرواز حرف میزدن همیشه.
یعنی خلبانی چند هزار ساعت پرواز داشته ایقد تشخیص نداره ک بدونه باید بالاتر از کوه رد بشه؟؟؟
چرا نمیگن هواپیما مال بیستوپنج سال پیش بوده و واقعا استاندارد نبوده؟
چرا هواپیما قطعه مخصوصی ک موقع سقوط فعال میشه و نقطه دقیق سقوط را مخابره میکنه نبود؟؟؟مگه این جزء استاندارد ها نیست؟؟؟
میخوان بگن خلبان اشتباه کرده... پس ما هم میگیم این خلبان همون خلبانی بوده ک همیشه این مسیر رو میرفته و میومده... احتمال اینکه خلبان دیگه نتونه خلبانی کنه با اینکه هواپیما مشکل درست کنه رو مردم تشخیص میدن...