سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی‌فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هواپیمای تهران - یاسوج نقص فنی نداشته است/ گزارش نهایی تحویل بازپرس پرونده شد

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمای، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده هواپیمایATR در طول پرواز دچار نقص فنی نشده است.

حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملیات بررسی عوامل وقوع سانحه هواپیمای ATR مسیر تهران ـ یاسوج شرکت هوپیمایی آسمان، اظهار کرد: طی جلساتی که با تیم اعزامی فرانسه برگزار شد عملیات بررسی علل وقوع سانحه هوایی تهران- یاسوج به پایان رسیده است و هم اکنون مستندات برای ارائه گزارش نهایی آماده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود برخی اختلافات کوچک در خصوص علل وقوع سانحه هوایی تهران- یاسوج، گروه فرانسوی از شرکت سازنده هواپیمای ATR به کشور آمدند تا در جلسات جهت تبادل اطلاعات و بررسی علل وقوع این سانحه شرکت کنند.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی، گفت: طی بررسی‌های انجام شده، هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان تا سال 89 در شهر شیراز زمین‌گیر بوده که پس از تعمیرات توسط متخصصان داخلی و شرکت سازنده هواپیما و انجام چند پرواز آزمایشی توسط خلبان‌های متفاوت با این هواپیما، این فروند هواپیما به خطوط هوایی بازگشت و تا قبل وقوع این سانحه این هواپیما حدود 700 ساعت پرواز انجام داده است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده هواپیمایATR در طول پرواز دچار نقص فنی نشده است.

رضایی‌فر تصریح کرد: هم اکنون گزارش نهایی سانحه هوایی تهران- یاسوج با توجه به اهمیت آن به دستگاه‌های نظارتی نظیر قوه قضاییه تحویل داده شده است و این دستگاه‌ها با توجه به قوانین و مقررات در حال بررسی هستند از این رو همچنان زمان دقیقی برای اعلام آن در دست نیست.

مدیرکل بررسی سوانح هوایی در پایان گفت: با توجه به تأکید قوه قضاییه مبنی بر شناسایی مقصران وقوع این سانحه گزارش نهایی سانحه هوایی تهران- یاسوج تحویل بازپرس پرونده شده و سازمان هواپیمایی تنها وظیفه بررسی علل سانحه را داشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
خلبان باتجربه ای مثل کاپیتان فولاد هیچوقت کاری نمیکنه که جون مسافراش به خطر بیفته؟
اکبر
۰۰:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا اجازه پرواز به هواپیما های مشکل دار میدهند خلبان فوت شده را مقصر معرفی می کنند؟؟؟
اکبر
۰۰:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا اجازه پرواز به هواپیما های مشکل دار میدهند خلبان فوت شده را مقصر معرفی می کنند؟؟؟
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
دادهای ارتفاع سنج هواپیما رو ارزیابی کنن. منتهی دادههای اصلیشو
سمیع
۲۱:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
عوامل برج مراقبت یاسوج چگونه به خلبان تاییدیه دادن به ارتفاععی انهم در ابز برود وبه کوه برخورد کند؟
سمیع
۲۱:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
عوامل برج مراقبت یاسوج چگونه به خلبان تاییدیه دادن به ارتفاععی انهم در ابز برود وبه کوه برخورد کند؟
مدافع
۲۱:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
با عرض سلام ادب و احترام
پس چرا نمیگن فرودگاه یاسوج رادار نداشت؟
پس چرا نمیگن اونایی ک با اون هواپیما پرواز میکردن قبل از این حادثه از وضع عسف بار پرواز حرف میزدن همیشه.
یعنی خلبانی چند هزار ساعت پرواز داشته ایقد تشخیص نداره ک بدونه باید بالاتر از کوه رد بشه؟؟؟
چرا نمیگن هواپیما مال بیستوپنج سال پیش بوده و واقعا استاندارد نبوده؟
چرا هواپیما قطعه مخصوصی ک موقع سقوط فعال میشه و نقطه دقیق سقوط را مخابره میکنه نبود؟؟؟مگه این جزء استاندارد ها نیست؟؟؟
میخوان بگن خلبان اشتباه کرده... پس ما هم میگیم این خلبان همون خلبانی بوده ک همیشه این مسیر رو میرفته و میومده... احتمال اینکه خلبان دیگه نتونه خلبانی کنه با اینکه هواپیما مشکل درست کنه رو مردم تشخیص میدن...
h
۲۰:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
من نبودم دستم بود !تقصیر آستینم بود! آستینم مال کتم بود !کتم مال بابام بود ! بابام هم درقید حیات نیستن!.. . ... . . . ..
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
بلاخره جعبه سیاه بررسی بایدبشه وواقعیت را بیان کنید.
bm
۱۹:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
این یک واقعیت است ...و باید پذیرفت .. البته اگه صدای ضبط شده خلبان و کمک خلبان را پخش کنید بهتره...
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
از اولش هم معلوم بود دیواری کوتاه تر از دیوار خلبان مرحوم نیست، اما حقیت روشن و واضح هست
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید این پرونده مورد بررسی قرار بگیرد
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدابیامرزه حادثه تلخی بود
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
همه بی تقصیرند الا.؟!
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرده ها هیچگاه نمی‌توانند در این دنیا از خود دفاع کنند؟؟!!!!؟؟
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
چطور خلبان که ارتفاع دنا رو میدونست و از روی اون دور میزد تو اون شرایط به ارتفاع سنج اطمینان کرده و الا هرگز با اون ارتفاع کم تو هوای مه الود دور نمیزد. . ارتفاع بالا 9000 پا زده. اینو چرا پی گیر نیستید؟