سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه؛

برای از بین بردن تروریسم، همکاری‌های بین المللی حیاتی است

دهقانی گفت: برای ریشه کن کردن تروریسم، همکاری‌های بین المللی توام با اراده سیاسی جدی حیاتی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین دهقانی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مبارزه با تروریسم در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت: برای ریشه کن کردن تروریسم، همکاری‌های بین المللی توام با اراده سیاسی جدی و نیز توافقات و ساز و کارهای منطقه‌ای حیاتی است.

دهقانی روز گذشته در کنفرانس مبارزه با تروریسم و پیشگیری از افراط گرایی خشونت آمیز، تجاوز خارجی و اشغال سرزمینی در ایجاد و گسترش افراط‌گری کنونی که جهان هم اکنون با آن مواجه است را موثر دانست.

وی تصریح کرد: اشغال ۷۰ ساله فلسطین موضوعی است که می‌بایست به طور جدی در دستور کار مجامع بین المللی قرار گیرد.

دهقانی گفت: علاوه بر این، لازم است ماجراجویی‌های نظامی برخی کشور‌ها که طی ۱۵ سال اخیر اوضاع امنیتی نابسامان کنونی را در جهان رقم زده است، خاتمه داده شود.

دهقانی با اشاره به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بر پرداختن به ریشه‌های این دو پدیده شوم از جمله ایدئولوژی تکفیری که موجب گسترش تنفر میان ملت‌های مختلف می‌شود و همچنین پایان دادن به تجاوز و اشغال خارجی بویژه اشغال فلسطین تاکید کرد.

این مقام وزارت خارجه، بیش از ۱۷ هزار قربانی ترور در ایران و همچنین موفقیت‌های به دست آمده جمهوری اسلامی ایران در جنگ با تروریسم را یادآور شد و گفت: خطر تروریسم و افراط‌گرایی و رنج‌های ناشی از این دو پدیده شوم برای جهانیان، ضرورت مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تا ریشه کن شدن آن در سراسر جهان را نمایان می‌سازد.

دهقانی تاکید کرد: فقرزدائی، کاهش بیکاری، عدم به حاشیه راندن بخشی از جامعه، قطع مالی منابع تروریسم، شفافیت و پرهیز از اعمال استاندارد دوگانه در مقابله با تروریسم و افراط‌گرائی و نیز جلوگیری از سوء استفاده رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای گسترش این دو پدیده، امری ضروری است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت خارجه ، ظریف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.