سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردآوری 800 نوع ورزش بومی محلی و روستایی در اطلس مرجع کشور

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: بیش از ۸۰۰ نوع ورزش بومی محلی و روستایی در اطلس مرجع کشور گردآوری شده است.

غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: کار گردآوری و تدوین اطلس بازی‌های بومی محلی کشور به اتمام رسیده و بزودی طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به گردآوری بیش از ۸۰۰ نوع ورزش بومی محلی و روستایی در این اطلس مرجع تصریح کرد: اطلاعات تمام بازی های گردآوری شده به صورت اولیه بوده و تلاش شده ورژن قدیمی و سنتی بازی ها معرفی شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی تاکید کرد که این کتاب در واقع می تواند به عنوان کتاب تاریخ ورزش کشور محسوب شود، چراکه پایه بیشتر ورزش های رایج بازی های بومی محلی بوده است.

جعفری همچنین از برگزاری دو جشنواره بین المللی ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی در ایران خبر داد و افزود: این دو جشنواره طی سال جاری در شهرهای مریوان و گرمسار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران کشورهای دارای قرابت فرهنگی بیان داشت: از کشورهای همسایه و دارای قرابت فرهنگی برای این بازی ها دعوت شده اما هنوز تعداد کشورهای شرکت کننده مشخص نیست.

انتهای پیام/ع

ورزش های بومی محلی و روستایی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.