سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در استان؛

اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی درخدابنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت:برای نخستین بار در استان؛ طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان خدابنده اجرایی می‌شود.

ه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛طیبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: به دلیل بروز مشکل کم آبی و افت سطح آب های زیر زمینی، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در قالب طرح های مختلف به منظور کاهش ریسک در تولید مایحتاج غذایی و حفاظت از منابع آب ضروری است.
اکبر طیبی از آغاز اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: این طرح به منظور تهیه ترکیب کشت مناسب و با هدف تضمین امنیت غذایی، افزایش بهره وری و دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی و همچنین حفاظت از منابع آب و خاک در حال اجراست.
وی با بیان اینکه اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت طی سال های گذشته در استان زنجان براساس نسبت تخصیص اراضی به محصول بوده و به صورت نرم افزاری کنترل می شد، عنوان کرد: این طرح هم اکنون در شهرستان خدابنده پیرو تصمیمات اتخاذ شده در شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان و تعهدات کشت ابلاغی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، براساس مقدار آب قابل دسترس اجرایی می شود.
طیبی بیان داشت: کشاورزان و بهره برداران شهرستان خدابنده می توانند برای اطلاع از چگونگی انجام این طرح و دریافت اطلاعات بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان خدابنده با تولید بیش از 500 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از قطب‌های تولیدی استان و در برخی محصولات نظیر گندم و سیب زمینی از شهرستان های پیشرو در سطح کشور به حساب می آید.
انتهای پیام/ن

خدابنده یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.