سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ؛

فعالان عرصه علوم آزمایشگاهی نقش کلیدی در حلقه درمان دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین حوزه‌هاست که بر پایه پیشگیری، آموزش و درمان استوار است و فعالان عرصه علوم آزمایشگاهی نقش کلیدی را در حلقه درمان دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر محمدرضا دارابی محبوب در مراسم روز علوم آزمایشگاهی افزود: در چرخه درمان هر عضو آن باید نقش خود را بدرستی ایفا کند؛ پزشک در این چرخه نقش درمانگر را به عهده دارد و در عین حال فعالان عرصه آزمایشگاه نیز در تشخیص، نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته بیماری‌های واگیر دار تهدید کننده سلامت مردم به شمار می‌رفت، اما با رشد و توسعه بهداشت این بیماری‌ها کاهش پیدا کرد خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیماری‌های غیر واگیر همچون دیابت، قلبی ریوی، سرطان ها، بیماری‌های روانی و فشار خون سلامت مردم را تهدید می‌کند که مهمترین عامل آن به سبک زندگی و تغذیه باز می‌گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتقاء کیفیت سلامت جامعه را مهمترین رویکرد دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد و گفت: اصل بهبود کیفیت زندگی مردم آماده کردن بستری ست تا مردم کمتر به بیماری‌ها دچار شوند.
 
انتهای پیام// ج.ر
 

حوزه سلامت بر پایه ی پیشگیری ، آموزش و درمان استوار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.