سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت؛

واحد‌های بهداشتی شهری با مشارکت بخش غیر دولتی فعال شدند

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت، واحد‌های بهداشتی شهری از طریق راهبرد برون سپاری و مشارکت بخش غیر دولتی با اولویت حاشیه شهر فعال شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر سید کاظم فرهمند افزود: در مشهد چهار میلیون و ۹۶۰ هزار نفر تحت پوشش هستند؛ که در قالب ۷۳۸ خانه بهداشت، ۳۷۰ پایگاه سلامت با ۲۵۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فعال را دریافت می‌کنند.

وی گفت:: حدود ۳۶ درصد جمعیت در شهر مشهد حاشیه نشین هستند که در هشت پهنه و ۶۶ محله در مناطق کم برخوردار مستقر می‌باشند.

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اطلاعات سلامت بیش از ۱۸۲ هزار نفر از اتباع بیگانه افغانی در مشهد سرشماری و در سامانه ثبت شده است که بیش از دو برابر این جمعیت اتباع غیر قانونی هستند که به صورت طولانی مدت و موقت برای امرار معاش در این مناطق مستقر شده اند.

دکتر فرهمند با بیان این که این تعداد، خدمت سلامت را به صورت یکسان و مشابه یک فرد ایرانی دریافت می‌کنند خاطر نشان کرد: اتباع بیگانه از نظر کانون بیماری‌های مزمن آسیب پذیر‌ترین افراد هستند و مستلزم بسته خدماتی کامل می‌باشند.

وی گفت:: پوشش همگانی سلامت از ۴۰ سال قبل اولویت کشور شد و با شروع برنامه تحول نظام سلامت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان بالاترین سند برنامه‌های اجرایی در سطوح ملی، استانی و محیطی اجرایی و مبحث نهضت احیا و گسترش بهداشت و طب پیشگیری با به کار گیری و بسیج کلیه امکانات موجود در ابتدای دولت یازدهم آغاز شد.

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزود: شعار سلامت برای همه از ابتدای برنامه‌های تحول مد نظر قرار گرفت و در سال جاری در حوزه بهداشت و سلامت نیز سلامت برای همه در هرکجا و برای هر کسی مورد اهتمام قرار گرفت.

  دکتر فرهمند ادامه داد: در حوزه بهداشت تحقق عدالت در پوشش همگانی برای دسترسی به سلامت با تکمیل و احیای شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور عملیاتی شد و موفق شدیم تمامی جمعیت روستایی و شهری را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی گفت: توسعه زیرساخت‌ها و بستر‌های خدمات بهداشتی و درمانی در قالب برنامه‌های سلامت و پیشگیری در ۱۵ برنامه تحول و ۱۰ پروژه پشتیبان تعریف شد و تغییرات قابل توجهی در این بستر اتفاق افتاد؛ که امروزه عوامل متعدد سلامت را پوشش و به عوامل و مولفه‌های اجتماعی سلامت رسیده است.

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: هر فردی باید از متوسط ۸۵ سال عمر مفید و برخوردار بهره‌مند باشد؛ حال آنکه ۷۵ درصد سلامت به عوامل اثر گذار بر سلامت ارتباط دارد.
 
انتهای پیام// ج.ر
 

پوشش همگانی سلامت از ۴۰ سال قبل اولویت کشور بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.