سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان عملیات نمونه‌برداری بازرسان تسلیحات شیمیایی در دوما

عملیات نمونه‌برداری بازرسان تسلیحات شیمیایی از محل حمله شیمیایی ادعا شده در دومای سوریه به پایان رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، بازرسان تسلیحات شیمیایی می گویند جمع‌آوری نمونه ها از محل حمله شیمیایی ادعا شده در سوریه را به پایان رسانده اند. این تیم حدود دو هفته را در شهر دوما در سوریه سپری کرد. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، استفاده از سلاح های ممنوعه در این شهر را رد کرده است.

اندرو پلانت، گزارشگر بی بی سی در گزارشی گفت: در حالی که جامعه بین‌المللی در انتظار نتایج آزمایش ها روی نمونه های برداشته شده از محل حمله شیمیایی ادعایی در دومای سوریه است، یک سخنگوی ارتش روسیه، متحد نزدیک دمشق، خبری را در تلویزیون اعلام کرد.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، از وزارت دفاع روسیه، گفت: «بازرسان در جریان کار خود، از دو آپارتمان دیدن کردند که ادعا شده بود با مواد شیمیایی به آنها حمله شده بود. بازرسان از این دو آپارتمان نمونه برداری کردند. آنها همچنین از یک آزمایشگاه و نیز از یک انبار مواد شیمیایی دیدن کردند. ما حالا منتظر گزارش آنها هستیم.»

گزارشگر بی بی سی بر روی تصاویر حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما گفت: این تصاویر مربوط به هفتم آوریل است که یک گروه مخالف دولت سوریه آن را فیلمبرداری کرده است. ادعا شده است این تصاویر مربوط به پس از حمله شیمیایی است و کلر از روی پوست مردم با آب شستشو داده می شود. چند روز پس از آن، آمریکا و فرانسه اعلام کردند مدارکی دارند که ثابت می کند دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. آنها با مشارکت انگلیس بیش از 100 فروند موشک کروز به سوی اهدافی -که می گفتند اهدافی کلیدی در برنامه تسلیحاتی سوریه است- شلیک کردند.

شهر دوما در 16 کیلومتری دمشق، پایتخت سوریه واقع است که پیشتر در کنترل مخالفان مسلح (تروریست ها) بود. گفته می شود بازرسان تسلیحات شیمیایی ده ها نمونه محیطی جمع آوری کرده اند و قصد دارند از بافت های زیست شناختی بدن قربانیان حمله نیز نمونه برداری کنند. تجزیه و تحلیل این نمونه ها ممکن است یک ماه طول بکشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.