سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور جنجال‌برانگیز شرکت‌کنندگان اماراتی و بحرینی در مسابقات دوچرخه‌سواری در فلسطین اشغالی

حضور شرکت‌کنندگان اماراتی و بحرینی در مسابقات دوچرخه‌سواری در فلسطین اشغالی انتقادات بسیاری را در پی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، همزمان با ششمین جمعه برگزاری راهپیمایی های بازگشت که تاکنون به شهادت حدود 50 فلسطینی و زخمی شدن هزاران فلسطینی دیگر منجر شده است، حضور معنادار تیم های امارات و بحرین در مسابقات دوچرخه سواری در فلسطین اشغالی که رژیم صهیونیستی برگزار کرده انتقادات بسیاری به همراه داشته است.

شبکه تلویزیونی المیادین با اعلام این مطلب گزارش داد فلسطینی ها در ششمین جمعه متوالی از راهپیمایی های بازگشت نیز حضوری پرشور داشتند. راهپیمایی این هفته با عنوان "جمعه کارگران فلسطین" انجام شد. هزاران فلسطینی ساکن غزه برای تأکید بر حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین شان در کنار حصار مرزی تجمع کردند. در آن سوی حصار نیز فلسطینی های ساکن در سرزمین های اشغالی راهپیمایی و جنایات اشغالگران اسرائیلی را محکوم کردند. نیروهای اشغالگر اسرائیلی به سرکوب راهپیمایان فلسطینی ادامه و آنها را با گلوله جنگی و گاز اشک آور هدف قرار دادند. درست زمانی که راهپیمایی های فلسطینی ها سرکوب می شد دو تیم بحرینی و اماراتی در مسابقات «تور 2018 ایتالیا» شرکت کردند. این تور که زیر نظر اسرائیل برگزار می شد از شهر قدس اشغالی آغاز می شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حضور دو تیم عربی در این مسابقات ابراز خوشحالی کرد. فعالان [فضای مجازی] از امارات و بحرین خواستند که از این مسابقات خارج شوند اما این درخواست با پاسخ مثبتی رو به رو نشد. آنها "هشتگ دوچرخه هایتان را خارج کنید" به راه انداختند).

در برخی از پیام های توئیتری آمده بود: پس از آنکه قدس پایتخت رژیم اسرائیل شناخته شد و آن هم در زمانی که پنجاه فلسطینی که دست به راهپیمایی مسالمت آمیز زده بودند به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیدند، کسانی که از بحرین و امارات در مسابقات دوچرخه سواری به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی شرکت کرده اند افرادی بی اخلاق و بی وجدان هستند.

در توئیتی دیگر آمده بود: امارات و بحرین در تور دوچرخه سواری 2018 ایتالیا شرکت کردند توری که آغاز آن از قدس اشغالی است وزیر نظر شرکت های صهیونیستی برگزار می شود، گویی تمامی راه های یهودی سازی و عادی سازی روابط می بایست از طریق کشورهای عربی انجام شود.

یکی از کاربران در صفحه توئیتر خود چنین ابراز عقیده کرده بود: تیمی که نام بحرین را بر خود گذاشته است نماینده بحرین و نماینده ملت بحرین که در برابر عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیست ایستاده اند، نیست. همچنان که هیچ بحرینی در تیمی که به نام بحرین در این مسابقات شرکت کرده، حضور ندارد. نام بحرین را آلوده نکنید.

اسرائیل می کوشد با برگزاری این مسابقات، جنایاتی را که علیه فلسطینیان انجام می دهد، پنهان سازد.

راهپیمایی های بازگشت در روز پانزدهم ماه مه یعنی در سالگرد آوارگی بزرگ فلسطینیان به اوج خود خواهد رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.