سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناامیدی صهیونیست‌ها از رسیدن به کرسی شورای امنیت

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد این رژیم درخواست خود را برای کسب کرسی در شورای امنیت پس گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد: بعد از مشورت با شرکا، اسرائیل تصمیم گرفته است تا نامزدی خود را برای کسب کرسی در شورای امنیت سازمان ملل به زمان دیگری موکول کند.

از آنجاییکه رژیم صهیونیستی حمایت اندکی را در سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات فلسطینیان در دنیا بدست آورد و در عین حال با انتقادات بین‌المللی مواجه شد، اعلام کرد در حال حاضر به دنبال کسب کرسی چرخشی غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل نیست.

همچنین نماینده رژیم صهیونیستی تاکید کرد این رژیم همچنان در سازمان ملل فعالانه عمل خواهد کرد تا حق اسرائیل را در فرآیندهای تصمیم‌گیری این سازمان بدست آورد.

یک منبع در سازمان ملل به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: رژیم صهیونیستی که هیچگاه از اعضای شورای امنیت سازمان ملل نبوده است، بعد از آنکه به این نتیجه رسید که شانس کمی برای پیروزی در مقابل آلمان و بلژیک برای کسب یک کرسی در شورای امنیت در رای‌گیری آتی مجمع عمومی سازمان ملل خواهد داشت، تصمیم به کناره‌گیری از نامزدی این شورا گرفت.

پیش از این نیز مقامات فلسطین تاکید کردند کشورهای عربی مانع از کسب آرای کافی تل‌آویو برای بدست آوردن کرسی در شورای امنیت خواهند شد. ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره خاطر نشان کرد: ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا کشورهای بیشتری را متقاعد کنیم تا مانع از کسب کرسی در شورای امنیت توسط اسرائیل شویم. او تاکید کرد: رژیمی که قوانین و معاهدات بین‌المللی را نقض و برخلاف قطعنامه‌ها و قوانین سازمان ملل عمل می‌کند، نمی‌تواند در جایگاه تصمیم‌گیری در خصوص سرنوشت امنیت و صلح جهان قرار بگیرد.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای انصراف از درخواست کسب کرسی در شورای امنیت در حالی گرفته شده است که این رژیم پیش از این با انتقادات گسترده بین‌المللی برای سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات موسوم به بازگشت در نوار غزه که از 30 ماه مارس آغاز شد، روبرو بوده است. بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین نیروهای اشغالگر قدس تاکنون دست کم 45 نفر از جمله دو خبرنگار را به شهادت رسانده‌اند.

بروکسل و برلین بی تردید منتظر رای 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص اعضای جدید برای یک دوره دو ساله، که از اول ژانویه سال 2019 آغاز می‌شود، خواهند بود. شورای امنیت سازمان ملل با پنج عضو دائم شامل آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین که داری حق وتو هستند، تنها نهاد سازمان ملل است که به لحاظ قانونی می‌تواند تصمیمات لازم‌الاجرا بگیرد. علاوه براعضای دائم، پنج کرسی این شورا به کشورهای آسیایی، آفریقایی، دو کرسی به کشورهای آمریکای لاتین و دو کرسی هم به کشورهای اروپای غربی و یک کرسی نیز به کشورهای اروپای شرقی اختصاص دارد. سیستم چرخشی اعضای غیر دائم برای اطمینان از حضور نمایندگان مناطق جغرافیایی مختلف جهان در شورای امنیت است.

مجمع عمومی سازمان ملل قرار است در 8 ژوئن برای انتخاب اعضای چرخشی شورای امنیت تشکیل شود.

انتهای پیام/

رژیم صهیونیستی از کسب کرسی در شورای امنیت سازمان ملل منصرف شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.