سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا سران عربستان به ممنوعیت ساخت کلیسا پایان خواهند داد؟

منابع وابسته به واتیکان اعلام کردند نمایندگان واتیکان با مقامات عربستان سعودی برای ساخت کلیسا در این کشور گفتگوهای سری برگزار کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،یکی از نمایندگان ارشد پاپ در خاورمیانه که یک اسقف لبنانی به نام «پل منجد الهاشم» است، در این باره گفته است که مذاکرات برای صدور مجوز ساخت کلیسا در عربستان در حال برگزاری است و نمی‌توانیم در حال حاضر نتایج را پیش بینی کنیم.

الهاشم به خبرگزاری فرانسه گفته است که حدود ۳ یا ۴ میلیون مسیحی در عربستان وجود دارد که امیدواریم کلیسا داشته باشند.
پدر «فدریکو لومباردی» سخنگوی پاپ نیز گفته است: اگر موفق شویم مجوز ساخت اولین کلیسا در عربستان را کسب کنیم، این نتیجه ابعادی با ماهیت تاریخی خواهد داشت.

از سوی دیگر منابع نزدیک به پاپ در این باره اعلام کردند: تلاش ها برای امضای تفاهم نامه‌ای در این زمینه موفق بوده اما هنوز سند اجرای آن امضا نشده است. به گفته این منابع، این تفاهم نامه را شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی رئیس اتحادیه جهان اسلام، رئیس شورای پاپ برای گفتگوی بین ادیان در واتیکان و جان لوئیس توران کاردینال فرانسوی کلیسای کاتولیک امضا کرده اند.


بیشتر بخوانید:«محمد بن سلمان» چگونه وهابی‌های تندرو را با سیاست‌های جدید خود همراه می‌کند؟


تاکنون مقامات عربستان سعودی به مسیحیان این کشور اجازه ساخت کلیسا را نداده اند و حتی مسیحیان اجازه ندارند کلیساهای قدیمی را که عملا به ویرانه تبدیل شده اند بازسازی کنند.

منبع:الکوثر

انتهای پیام/

عربستان به ممنوعیت ساخت کلیسا پایان می‌دهد؟

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.