سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه:

خط 7 مترو تهران به 17 هواکش میان تونلی نیاز دارد

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: طبق استانداردها حدفاصل هر ایستگاه مترو باید یک هواکش میان تونلی و هر ایستگاه 3 هواده وجود داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، با بیان اینکه خط 7 مترو تهران به طول 27 کیلومتر و شامل 22 ایستگاه است که از ورزشگاه تختی در افسریه شروع و به میدان کتاب در سعادت آباد منتهی می شود، اظهار کرد: 20 کیلومتر این خط با 8 ایستگاه در خرداد 96 افتتاح و در آبان‌ماه همان سال به دلیل مشکلات ایمنی تعطیل شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: تعطیلی این خط به دلیل ارتقاء سطح ایمنی صورت گرفت و دلیل اصلی و مهم تعطیلی نیز ایمنی این خط و تامین هواکش های میان تونلی و هواده های ایستگاه ها بود.

وی با تاکید بر اینکه طبق استانداردها حدفاصل هر ایستگاه باید یک هواکش میان تونلی و هر ایستگاه 3 هواده وجود داشته باشد که برای این خط 17 هواکش در طول مسیر طراحی شده است، تصریح کرد: در زمان افتتاح 13 کیلومتر از خط 7 حتی یک مورد هم هواکش، در مدار بهره برداری قرار نگرفته بود؛ همچنین سیگنالینگ این خط نیز راه‌ اندازی نشده بود که آن هم در دستور کار قرار گرفته است.

امام در خصوص اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 7 کیلومتر از این خط با 7 ایستگاه حدفاصل ایستگاه مولوی تا نواب صفوی در خرداد امسال افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: 20 کیلومتر دیگر از این خط در فاز دوم تا پایان تابستان و فاز سوم برای تکمیل کار در نظر گرفته شده است. همچنین بهره برداری از آن نیز تا پایان سال پیش بینی شده که در صورت تامین منابع مالی طبق زمان بندی ها انجام می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در مورد طرح توسعه خط 7 نیز اضافه  کرد: در گذشته بررسی هایی برای ادامه این خط صورت گرفت که بر این اساس دو مسیر مطرح شد؛ یکی شاخه غربی از میدان کتاب به سمت جنت آباد شمالی و دانشگاه علوم تحقیقات و یکی دیگر شاخه شرقی به سمت نمایشگاه بین المللی و ولنجک که این موضوع باید توسط مشاور طرح جامع حمل و نقل ریلی بررسی شده و پس از جمع بندی نهایی ابلاغ شود.

انتهای پیام/

 

علت اصلی تعطیلی خط 7 مترو تهران چه بود؟

برچسب ها: مترو ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
هواکش صنعتی - هواکش سانتریفیوژ
۲۱:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
موسسه سانتریفیوژ فن در سال ۱۳۵۵به عنوان بنیانگذار صنعت فن سازی در ایران و تنها تولید کننده در ایران نام گرفت و سپس درسال ۱۳۶۱اولین و تنها طراح و تولید کننده رطوبت ساز و ...
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
من ۲ ماه از این خط استفاده کردم هیچ بلایی سرم نیومد . ؟