سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفن همراه خود را زیر آب به رایانه تبدیل کنید+تصاویر

وجود فناوری جدید موجب شده تا نگران ازدست دادن منظره‌هایی که دراعماق آب دیده اید نباشید و از آن عکاسی کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوعی دستگاه مبتنی بر فناوری بلوتوث به کاربران اجازه می‌دهد تلفن همراه خود را به دستگاهی با قابلیت‌های منحصربه فرد در زیر آب تبدیل کنند.
 
ساعت‌های غواصی هوشمند ازجمله وسایل مورد علاقه و ضروری غواصان در اعماق آب است، اما بسیاری از غواصان مشتاق به استفاده از وسیله‌ای با صحفه نمایش بزرگتر و تمام رنگی هستند که قیمت آن‌ها بیش از ۱۰۰۰ دلاراست.


با طرح ایده ساخت دستگاهی ارزان و با کیفیت، گروهی از کارآفرینان کشور کره جنوبی دستگاهی ارزان قیمت ساخته‌اند که گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را به دستیار‌های دیجیتال غواصان در زیر آب تبدیل می‌کند.

این دستگاه (Diveroid mini) نام دارد و پوششی ضد آب تا عمق ۶۰ متری دارد.

با استفاده از یک باتری قابل تعویض که مانند باتری ساعت است و تا دوسال طول عمر مفید دارد غواص می‌تواند عمق و دمای آبی که درآن شنا می‌کند را تشخیص دهد. داده‌ها با استفاده از فناوری بلوتوث به گوشی تلفن همراه هوشمند فرد (سازگار با هردو سیستم عامل اندروید و آی او اِس) منتقل می‌شود.


این دستگاه همچنین قابلیت اندازه گیری مدت زمان حضور غواص در زیر آب و مواردی دیگر ازاین دست، چون قطب نما و مدت زمان مورد نیاز برای رساندن فرد به سطح آب و کنترل اکسیژن راهم دارد.
دستگاه Diveroid mini درواقع نوعی قاب است که تلفن همراه داخل آن قرار می‌گیرد و کاربر می‌تواند با استفاده ازآن به تصویر برداری و عکس برداری از عمق آب نیز بپردازد.


یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد دستگاه، تنظیم میزان نور عکس و تصویر زیر آب است همچنین به کاربر اجازه می‌دهد تا داده‌ها وتصاویر را برروی شبکه‌های اجتماعی در همان لحظه زیر آب به اشتراک بگذارد و با افراد موجود درخشکی، سطح آب یا حتی دیگر غواصان درارتباط باشد.

این دستگاه برروی تلفن‌های همراه طراحی شده برای قابلیت استفاده در زیر آب سازگاراست وقیمت آن را درحدود ۱۵۹ دلار تخمین زده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.