سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هند در آلودگی هوا رکورد زد+جدول

سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد از ۱۵ شهر آلوده جهان، ۱۴ مورد اول آن در هند قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، تازه‌ترین گزارش منتشرشده از سوی سازمان بهداشت جهانی درباره آلودگی هوا در جهان نشان می‌دهد 10 شهر اول در فهرست آلوده‌ترین شهر‌های جهان همگی در هند قرار دارند!

گزارش سازمان بهداشت جهانی درباره داده‌های اطلاعاتی مربوط به کیفیت هوا در سال ۲۰۱۶ که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد شهر صنعتی کانپور واقع در کرانه رودخانه یامونا در شمال هند، بالاترین سطح ذرات آلاینده پی ام دو و نیم را دارد.  

همچنین شهر دهلی نو پایتخت هند که زمانی آلوده‌ترین شهر جهان بود در تازه‌ترین فهرست انتشار یافته در مکان ششم قرار دارد. ولی کارشناسان می‌گوید علت این امر، بهبود کیفیت هوای دهلی نو نیست بلکه به این خاطر است که تعداد بیشتری از شهر‌های هند، هوای سمی و آلوده پیدا کرده‌اند.  

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است از هر ده نفر در سراسر جهان ۹ نفر هوای ناسالم تنفس می‌کنند. همچنین سالانه حدود هفت میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا مانند سکته‌های مغزی، بیماری‌های قلبی، سرطان ریه، بیمار‌های مزمن عفونی و عفونت‌های تنفسی جان خود را از دست می‌دهند.  

برخی مطالعات نشان داده است بیش از یک سوم کودکان در دهلی نو از مشکلات ریوی رنج می‌برند یا به بیماری‌های تنفسی مانند آسم دچار هستند.

جالب آنکه در گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی، از ۱۵ شهر آلوده جهان، ۱۴ مورد اول آن در هند قرار دارند که این مساله برای هند یک رکورد جهانی بی‌سابقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آلودگی هوا ، هند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.