سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده است؟

پاسخ سوالهای خود درباره ازدواج امام زمان (ع) را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به غیبت امام زمان (عج) همواره سوالهای متعددی در خصوص همسر، فرزند، محل و نوع زندگی ایشان پیش می آید. قطع به یقین پاسخ این سوالها در صورتیکه امام زمان (عج) در غیبت نبوده و بین مردم به صورت آشکار زندگی می کردند برای همگان واضح و گویا بود.

اما در عصر امروز که حضرت صاحب الزمان (عج) در غیبت کبری به سر می برند، افکار مردم متمرکز سوال هایی درباره امام است که برای دست یابی به پاسخ این سوالها باید به تحقیقات و نظریه های عالمان دینی اکتفا کرد.

ممکن است مسئله ازدواج امام زمان (عج) برای بسیاری مبهم باشد. باید بدانید درباره ازدواج امام زمان (ع) دو نظریه وجود دارد.

تعدادی از عالمان بر این نظر قائل هستند که با توجه به اینکه حضرت در غیبت هستند و ایشان در طول غیبت از دید همگان پنهان بوده و جز با اولیای خاص با افراد دیگری در ارتباط نیستند، بنابراین قضیه ازدواج ایشان منتفی است.

گروه دوم بر این باورند که امام زمان (عج) در میان مردم حضور دارند و زندگی می کنند اما کسی او را نمی شناسد. بنابراین برای ازدواج ایشان هم مانعی وجود ندارد.

آنچه که از تحقیق درباره ازدواج حضرت مهدی (ع) طبق نظریه های مختلف به دست آمده این است که امام پس از ظهور خود ازدواج کرده و به سنت رسول اکرم (ص) عمل می کند.

روزی علی ابن حمزه از امام رضا (ع) پرسید که بر ما روایت شده که امام از دنیا نمی رود تا نسل بعد از خود را ببیند؟

امام رضا (ع) در پاسخ فرمودند: این حرف صحیح است به جز برای حضرت ولیعصر (عج)

روایتی که در آن مفضل ابن عمر جعفر از امام صادق (ع) درباره ازدواج امام زمان (ع) سوال کرده است دارای ایرادهایی است که از نظر عالمان به دلیل این ایرادها ، نمی توان به صحت آن اکتفا کرد.

بنابراین باید دانست با توجه به آنکه امام زمان (ع) در غیبت هستند با مردم ارتباط ندارند. نداشتن این ارتباط دلیل قوی برای مجرد بودن حضرت است.

طبق نظر بیشتر عالمان، ایشان در مدت غیبت فقط با عده خاص رابطه دارند. در این میان موضوع مصلحت هم مطرح است و در دوران غیبت، مصلحت عمومی از سایر ملاک ها پیشی می گیرد. بنابراین ازدواج حضرت صاحب الزمان (عج) و عمل به سنت جدشان پس از ظهور ایشان اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

ازدواج امام زمان (عج)

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ali
۱۲:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
ممنون