سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش کیفیت کالاهای داخلی توان رقابت را با محصولات مشابه بالا می‌برد

نماینده مردم یزد گفت: افزایش کیفیت کالاهای داخلی می‌تواند توان رقابت را با محصولات مشابه بالا ببرد.

سیدابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه براساس تجارت جهانی کشور‌ها در کنار تولید با کیفیت اجازه واردات هم می‌دهند، گفت: آلمان دارای صنعت خودروسازی و صادرات آن است اما اجازه واردات را هم به خودرو‌های رقیب می‌دهد.

وی ادامه داد: رقابت در تولید کیفیت کار‌ها بالا می‌برد و اگر ما هم چنین اجازه‌ای می‌دادیم مسلماً در صنعت خودرو کیفیت کار بالا می‌رفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: تولیدات ما در صنعت خودروسازی فاصله بسیار زیادی با کیفیت بالا دارند و در سطح پراید هیچ رقیبی در دنیا نداریم!

موسوی با بیان اینکه به جای رفتن به سوی رقابت تنها تعرفه‌ها را بالا می‌بریم، بیان کرد: کشور‌هایی که در صنعت خودرو پیشرفته شده‌اند، ممنوعیت واردات ندارند و تنها شاید عوارضی برای آن قرار دهند.

نماینده مردم یزد افزود: برخی کشورها برای بالا بردن کیفیت کالاهایشان تنها نرخ عوارض واردات را قرار می‌دهند آن هم تنها برای آنکه محصولاتشان از لحاظ قیمت با مشابه خارجی رقابت کند.

وی با تأکید براینکه در سال حمایت از کالای داخلی باید کیفیت کالا‌ها را برای رقابت با محصولات مشابه آن افزایش دهیم، گفت: متأسفانه برخی کالا‌های ما مانند خودرو توان رقابت را ندارند که باید تقویت شوند.

موسوی تصریح کرد: محصولاتی مانند لبنیات، صنایع غذایی، شوینده‌ها و ... ایران توانسته محصولات با کیفیتی تولید کند، حتی در رقابت با محصولات مشابه خارجی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.