سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ثبات نرخ برنج خارجی، دستاورد سیاست جدید ارزی دولت

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: با توجه به سیاست جدید ارزی دولت، ثبات قیمت بر بازار برنج خارجی حاکم خواهد شد.

مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر تک نرخی شدن ارز بر بازار برنج اظهار کرد: با توجه به سیاست جدید ارزی دولت، ثبات بر بازار برنج خارجی حاکم خواهد شد.

وی افزود: با وجود آنکه برخی واردکنندگان با ارز 4900 تومان اقدام به واردات کردند، به همین خاطر این اختلاف 800 تومانی نرخ ارز، زمینه را برای سودجویی برخی افراد و ورشکستگی تجار فراهم خواهد کرد.

کشاورز با اشاره به اینکه قبل از سال با ارز 4900 تومان برنج وارد شده بود، بیان کرد: نوسان نرخ ارز در ماه های پایانی سال منجر به عرضه برنج با نرخ بالای 8 هزار تومان در بازار شد که هم اکنون با تک نرخی شدن ارز، قیمت برنج در بازار شکسته و به نرخ سابق باز خواهد گشت.

به گفته وی؛ با توجه به آنکه تاثیر سیاست ارزی جدید دولت درآینه مشخص نمی شود، هم اکنون نمی توان پیش بینی دقیقی از وضعیت بازار برنج خارجی داشت.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 200 هزارتن برنج وارد کشور شد، افزود: این امر بیانگر افزایش تقاضا در بازار است و از آنجا که زمان زیادی تا فصل ممنوعیت باقی نمانده، واردات به میزان کافی باید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تک نرخی شدن ارز تاثیر بسزایی در جلوگیری از قاچاق محصول دارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه قاچاقچیان کالاهای مختلف را باید با ارز آزاد وارد کنند؛  انگیزه ای برای قاچاق وجود ندارد.

انتهای پیام/

انگیزه ای برای قاچاق برنج وجود ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
برنج ده کیلویی 60 هزار تومان بوده آلان 80 هزار تومان شده و تجار هم نرخ آن را پایین نمی آورند یعنی وقتی قیمت بالارفت پایین آمدنش سخته
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
برنج ده کیلویی 60 هزار تومان بوده آلان 80 هزار تومان شده و تجار هم نرخ آن را پایین نمی آورند یعنی وقتی قیمت بالارفت پایین آمدنش سخته
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر نرخ برنج خارجی ثابت بماند از کشور به خارج قاچاق خواهد شد. آنوقت چه؟