سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سامانه بارشی از روز پنج شنبه در استان اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت:در روزهای پنج‌شنبه و جمعه وجود سامانه بارشی دیگری در سطح استان اصفهان پیش بینی می شود.

ساناز جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها سامانه فعال بارش‌زا در روز گذشته، بالاترین بارش‌ها زا در مناطق شمالی استان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین بارش‌ها در کاشان و به میزان ۲۴ میلی‌متر بود، تصریح کرد: میزان بارش ها در بادرود ۲۴ میلی‌متر، برزک ۲۳، زواره ۱۶.۵، آران‌وبیدگل ۱۳.۵، نطنز ۱۳ میلی‌متر، خوانسار ۱.۵، گلپایگان ۱.۳، اردستان ۳ میلی‌متر، میمه ۲.۳، نایین ۳.۸ بوده است، ضمن اینکه میزان بارش ها در ایستگاه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ۷ میلی‌متر و در ایستگاه ازن‌سنجی یک میلی‌متر بوده است.

جعفری در خصوص تفاوت بارش ها در مناطق که به یکدیگر نزدیک هستند، گفت: خصلت سیستم‌های بهاری به نحوی است که بارش‌ها به صورت یکنواخت اتفاق نمی‌افتد و ممکن است در یک ناحیه بارش بسیار خوبی اتفاق بیفتد در حالی که در ناحیه مجاور آن هیچ بارشی نباشد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان افزود: سامانه ناپایدار جوی طی امروز و فردا همچنان در سطح استان وجود دارد اما به مرور از میزان ناپایداری‌ها کاسته شده و به دلیل میزان رطوبت موجود بر روی منطقه می‌تواند شرایط مساعدی را برای رشد ابر ایجاد کند و بارش‌های رگباری پراکنده‌ای در نواحی شمالی و تا حدی در نواحی غربی و مرکزی اتفاق بیفتد.

جعفری با بیان اینکه امروز و فردا بارش ها در سطح استان ادامه دارد اما میزان آن به شدت سیستم دیروز نخواهد بود، گفت: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه وجود سامانه بارش‌زای دیگری در سطح استان پیش بینی می شود، هم‌چنین بارندگی‌ها در سطح استان از عصر پنج‌شنبه آغاز شده و تا جمعه ادامه دارد و احتمالا بیش‌ترین میزان بارش‌ در مناطق شمالی، جنوبی و غربی خواهد بود.

وی افزود: امروز بعد از ظهر و فردا چهارشنبه در سطح استان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌ شود، ضمن اینکه فردا صبح در مناطقی که با بارش همراه بوده است مه صبحگاهی ایجاد می شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان در خصوص دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده دمای هوا تا دو درجه روند افزایشی خواهد داشت و پیش بینی می‌شود که دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۲۴ و در خنک‌ترین ساعات به ۱۳ درجه برسد، هم‌چنین کاشان با دمای ۲۸ درجه گرم‌ترین شهرستان و فریدونشهر با دمای ۴ درجه خنک‌ترین نقطه استان خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.