سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم جدید آمریکا درباره تعرفه‌های گمرکی

اتحادیه اروپا اعلام کرد تصمیم جدید آمریکا درباره اعمال تعرفه‌های وارداتی ابهامات موجود در بازار را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد تصمیم جدید آمریکا درباره تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد ابهامات موجود در بازار را بیشتر خواهد کرد.

کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد تصمیم آمریکا برای به تعویق انداختن اعمال تعرفه‌های بحث برانگیز گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم از کشور‌های اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک به «بی‌ثباتی بازار» دامن زده است.

این کمیسیون که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تصمیم آمریکا بی ثباتی بازار را طولانی‌تر می‌کند و همین امر بر تصمیم گیری‌های تجاری نیز تاثیر دارد.»

در این بیانیه آمده است: »اتحادیه اروپا باید به طول کامل و برای همیشه از این اقدامات مستثنی شود، زیرا این اقدامات از لحاظ امنیت ملی، توجیه پذیر نیستند.»

پیش از این، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که روند اعمال تعرفه‌های وارداتی فولاد و آلومینیوم را برای کشور‌های اروپایی، کانادا و مکزیک به مدت ۳۰ روز دیگر به تعویق می‌اندازد.

کاخ سفید روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ تصمیم گرفته است معافیت از تعرفه‌های وارداتی را برای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک تا یکم ماه ژوئن (یک ماه دیگر) تمدید کند. وی همچنین در تلاش است با برخی دیگر از متحدان خود به توافق دست یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.