سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپوتنیک: اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو توهین به عملکرد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود

اسپوتنیک در گزارشی به بررسی ادعا‌های ضد ایرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تلاش وی برای ایجاد جنگ روانی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، گروهی از کارشناسان در مصاحبه با این خبرگزاری ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را علیه ایران مبنی بر تداوم برنامه تسلیحات هسته ای این کشور، اهانت به عملکرد بازرسان بین المللی و صداقت آژانس بین المللی انرژی اتمی توصیف کردند که بارها اعلام کرده اند هیچ مدرکی دال بر این گونه فعالیت ها در ایران پیدا نکرده اند.

به موجب این گزارش، «مروه عثمان»، تحلیلگر امور سیاسی در مصاحبه با این خبرگزاری از تلاش‌های اسرائیل برای ترویج و القای یک روایت نادرست از توافق هسته ای ایران در آستانه تصمیم ترامپ درباره برجام انتقاد کرد. وی گفت: حتی دانشجویان تازه کار و سال اولی من ارائه ای بهتر از نتانیاهو دارند.

مروه عثمان گفت: اگر ادعاهای نتانیاهو حقیقت داشته باشد یعنی اینکه ایران مفاد توافق هسته ای با پنج به علاوه یک را نقض کرده است، طرح ادعاهای نتانیاهو در این باره برای همه ما خنده‌آور بود، حرف‌های او برای همه ما زنگ تفریح و سرگرم کننده بود ولی اگر واقعا بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم حرفهای یک ربع بیست دقیقه ای نتانیاهو اهانت آمیز ترین اظهاراتی بود که تاکنون علیه آژانس بین المللی انرژی اتمی شنیده ایم. نتانیاهو با این حرف‌ها اساسا می خواست بگوید همه بازرسان تیم تحقیقاتی که در چارچوب تلاش برای اجرای توافق هسته ای به ایران رفته بودند یا دروغگو هستند یا احمق. و این همه چیزی بود که نخست وزیر اسرائیل سعی داشت بگوید.»

مروه عثمان تصریح کرد: «آیا واقعا نتانیاهو فکر می کند با طرح چنین حرف‌ها و ادعاهایی می تواند علیه ایران یا حضور ایران در سوریه جنگ راه بیندازد. نتانیاهو یا اسرائیل اگر نه در هفت سال گذشته دست کم در شش سال گذشته به صورت بی وقفه سوریه را هدف حملات خود قرار داده است ولی باید با استناد به شواهد مستدل گفت که تازه ترین حملات با تسلیحات جدید صورت گرفته است.»

مروه عثمان گفت: «روشن است اسرائیلی ها در طول دو هفته گذشته وحشی شده اند آنها می خواهند ایران را به نشان دادن واکنش تحریک کنند.»

مدیا بنجامین یکی دیگر از فعالان سیاسی نیز در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «متاسفانه ما شاهد تکرار تاریخ فاجعه بار هستیم، جایی که آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی جملگی سعی دارند تا واقعیات و حقایق را به گونه‌ای جلوه دهند که جنگی را که خودشان مایل به راه‌اندازی آن هستند، به نحوی توجیه کنند.»

وی گفت: «ما شاهد بوده ایم که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور از سالها پیش درباره لزوم بمباران ایران حرف زده اند. بولتون پیشتر گفته بود برای خلاص شدن از شر بمب‌های ایران باید این کشور را بمباران کرد. آنها فکر می کنند زمان مناسبی است که به ایران حمله و ضربه وارد شود و من فکر می کنم آنها در وهم و خیالات خود گرفتار شده‌اند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.