سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری سمینار آموزشی توانمند سازی شاغلین و فعالان گردشگری در مشهد

به همت اداره آموزش کل میراث فرهنگی صنایع دستی و کردشگری خراسان رضوی، سمینار آموزشی توانمند سازی شاغلین و فعالان گردشگری در موزه بزرگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  یوسف بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: این دوره آموزشی ویژه عوامل اجرایی و کارکنان واحد‌های پذیرایی بین راهی به منظور شناخت هرچه بهتر با حوزه صنعت گردشگری برگزار شد.
 
وی گفت: شناخت صنعت گردشگری، بهداشت فردی کارکنان تولید و ارائه غذا، بهداشت فردی، محیط کار، کنترل آفات، نحوه شستشوی ظروف مختلف، اهمیت بهداشت فردی، شناخت عوامل میکروبی در انتقال عفونت‌ها به مواد غذایی از جمله دروس آموزشی این دوره است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: اصول تهیه و نگهداری مواد غذایی و روش‌های سالم سازی سبزیجات، بهداشت سلامت مواد غذایی (بیماری‌ها با منشاء مواد غذایی، فن آوری و روش‌های جلوگیری از آلودگی مواد غذایی، بهداشت در مراحل تهیه و آماده سازی مواد غذایی، نقش کارکنان در ایمنی مواد غذایی، قوانین سازمان بهداشت جهانی برای تهیه مواد غذایی ایمن و بهداشتی)، مهارت‌های فردی و ارتباطی نظیر آداب معاشرت اجتماعی، رفتار، پوشش، آراستگی و ایمنی محیط کار، اطفاء حریق و اصول کمک‌های اولیه از دیگر موضوعاتی است که در این دوره پیگیری شد.

بیدخوری گفت: یکی دیگر از مجموعه سمینار‌های توانمند سازی شاغلین و فعالان گردشگری ویژه عوامل اجرایی کاروان‌های راهیان نور در محل اردوگاه شهید کاوه سپاه امام رضا علیه السلام در حال برگزاری است.

وی افزود: آشنایی با گردشگری و اهمیت سر‌های گروهی، اسکان و رفاه، مهمان نوازی و احترام به جامعه میزبان، آشنایی با اهمیت و اصول کمک‌های اولیه در سوانح، آشنایی با دستگاه‌ها و حدود مسئولیت و اختیارات سازمان‌های مربوط، بهداشت در سفر و امنیت غذایی، آداب و معاشرت و الگو‌های رفتاری در سفر، اهمیت حفاظت از محیط زیست و اخلاق زیست محیطی در سفر از جمله سرفصل دروس دوره آموزشی ویژه عوامل اجرایی کاروان‌های راهیان نوراست.
 
انتهای پیام//م. ن

برگزاری سمینار فعالان گردشگری در موزه بزرگ مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.