سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‎اندازی پیش‎سرد در کشتارگاه دام شهرستان شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: راه اندازی پیش سردکن برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک با بیان این‌که لزوم راه اندازی پیش سرد کن برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو ضروری است گفت: شبکه دامپزشکی همواره نهایت تلاش خود را در زمینه تأمین امنیت غذایی و تضمین سلامت جامعه دارد و در این زمینه کشتارگاه دام شهرستان مجهز به اتاق پیش‎سرد شد.

وی افزود: بیماری تب کنگو هیچ علائم ظاهری در دام و گوشت نداشته و تشخیص آن به این لحاظ ممکن نیست و نگهداری لاشه‎های کشتاری به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچالی بین صفر تا چهار درجه سانتی‎گراد باعث حذف پاتوژن‎های احتمالی این بیماری در گوشت می‌شود.

اسدی به دلیل نگهداری لاشه‌های کشتاری ۲۴ ساعت پس از کشتار اشاره و تأکید کرد: پس از کشتار دام باید لاشه‌ها حداقل بمدت ۲۴ ساعت تا حداکثر ۷۲ ساعت در پیش سرد کن نگهداری شوند، تا ضمن تغییرات پس از کشتار و طی مرحله صلابت نعشی گوشت نرم، ترد و رنگ گوشت قرمز روشن و کمی متمایل به قهوه‌ای شده و علاوه بر آن گوشت دارای بو و طعم مطلوبی شده و موجب کاهش ph میشود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک در پایان ضمن تشکر از  مرشدی شهردار شهرستان شهربابک جهت پیگیری احداث و راه اندازی پیش سرد کن اعلام کرد: این پیش سرد کن ظرفیت ۱۰ تن گوشت را دارا است.

انتهای پیام/ی

افتتاح پیش سردکن در شهربابک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.