سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نامه شهید شهرام بادامچی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید شهرام بادامچی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهرام بادامچی در سال 1351/3/31 در شهرستان ارومیه به دنیا آمد دوران کودکی را در دامان پر مهر و محبت والدین خود گذرانید. شهید پس از اتمام ابتدایی در مدرسه حافظ با رتبه اول قبول و با توجه به انقلاب اسلامی و آشنایی به محیط موجود و جنگ بین عراق و ایران به یک جوان فعال تبدیل شد.

جوانی بود خوش سیما و خوش اخلاق مطیع والدین و مسئولیت پذیر. نماز خوان اسلامی و مورد اطمینان که وارد دوره در مدرسه شهید عوض حبیب زاده شده و از همان موقع خود را شناخت و وارد گروه اسلامی مدرسه مربوطه شد و می گفت ما باید درونمان و قلبهایمان را آراسته کنیم تا عاشق خدا گردیم. سپس وارد دبیرستان شهید چمران با انتخاب رشته ریاضی فیزیک شد در روح او تغییر و دگرگونی زیادی به وجود آمده بودکه کتابهای عقیدتی اسلامی را مطالعه می کرد و در مراسم مذهبی و شبهای رمضان با پدرش در شب 21 رمضان نماز 100 رکعتی می خواندیم و به مسجد محله رفته و شب زنده داری می کردند.

در راهپیمائی ها شرکت کرده و ضمن انجام فرایض دینی کتابهای درسی را طوری مطالعه می نمود و می گفت من هم مانند برادرم باید در دانشگاه قبول شوم و فرد مفیدی برای جامعه باشم.

چندین مرتبه از طرف مدیر مدرسه و کارکنان مدرسه و استاد کار آموز خود مورد تشویق قرار گرفت و تمام فامیل و ماردش و من از او راضی بود و چون شهادت ایشان ناگهانی بود وصیت نامه ای نداشت. الا آخرین انشاء ایشان با عنوان <<شهادت برترین معراج است>> که در مورد شهید و شهادت می باشد مثل اینکه از قبل به ایشان الهام شده بودسرانجام شهید در 66/12/25 در اثر اصابت ترکش در شهرستان ارومیه به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهرام بادامچی

خداوند اگر کسی را دوست بدارد عزیزترین فرزندانش را از او می گیرد و پاداش این والدین بهشت می باشد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید شهرام بادامچی

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.