سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا موشک‌های «جاولین» به اوکراین ارسال کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد سامانه‌های موشکی پیشرفته ضدتانک «جاولین» را به اوکراین ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از وبسایت «رِیدیو فری یوروپ»، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا امروز تأیید کرد که سامانه های موشکی پیشرفته ضدتانک «جاولین» را به اوکراین ارسال کرده است.

به نظر می رسد ارسال این موشک های مرگبار ساخت آمریکا حضور این کشور را در اوکراین پررنگ تر خواهد کرد و دست کم این سلاح ها می تواند نشاندهنده پیروزی اوکراین در جلب حمایت غرب باشد.

گزارشها حاکی از آن است که پس از چندین ماه مذاکرات فشرده در واشنگتن، کاخ سفید در نهایت در ماه دسامبر سال گذشته میلادی با فروش موشک های جاولین به اوکراین موافقت کرد.

دو منبع آگاه تأیید کردند که این موشک ها به اوکراین تحویل داده شده اند. این درحالی است که این دو منبع هیچ جزئیاتی درباره اینکه این موشک ها چه زمانی به دست اوکراین رسیدند، ارائه نکردند. وزارت امور خارجه آمریکا هم این خبر را تأیید و از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم در واکنش به این خبر اعلام کرد ارسال این موشکها به اوکراین می تواند به تشدید تنشها میان واشنگتن و مسکو منجر شود و اوکراین را به سمت تصمیم های نظامی جدید و بی پروا سوق دهد.

از سال 2015 تاکنون آمریکا تسلیحات نظامی به ارزش 750 میلیون دلار به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.