سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال باید دوجانبه و به صورت استاد شاگردی باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: دولت اجازه دهد که موضوع اشتغال در صنعت دوجانبه باشد و به صورت استاد شاگردی انجام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید عبدالوهاب سهل‌آبادی امروز در سومین گردهمایی فعالان صنعت سنگ اصفهان، اظهار کرد: از کم‌لطفی صنعت‌گران سنگ اصفهان گلایه می‌کنم که امروز استقبال خوبی از گردهمایی نکردند.

وی افزود: من وکیل کسانی هستم که هر روز سختی‌هایشان بیشتر می‌شود و بی‌بهانه هر روز پیگیر مطالبات آن‌ها هستم اما درخصوص اشتغال از دولت می‌خواهم که دست از سر صنعت بردارد و اجازه دهد که موضوع اشتغال دوجانبه باشد و به صورت استاد شاگردی انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: در اصفهان کارخانه‌هایی همراه با قسمت نانوایی فعالیت داشت و پس از ساعت کاری به کارگران خود یک بسته نان می‌داد؛ بسیاری از خودرو‌های سنگین هم شاگرد راننده داشت که امروز هیچ‌کدام از آن‌ها این‌چنین نیست و آن هم از ترس اداره کار است.

وی خاطرنشان کرد: دولت قرار بود به جای پیمانکار حق بیمه کارگران را بپردازد و روابط شغلی استاد و شاگردی شود اما هنوز پس از ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ بیش از 33 درصد از سهم نمایشگاه اصفهان را خریداری کردیم تا از توسعه پایدار شهری حمایت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان این که در بسیاری از موارد در خصوص کیفیت دچار مشکل هستیم، اذعان داشت: اگر می‌خواهیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم باید کیفیت خود را بالا ببریم.

اسرافیل احمدیه تأکید کرد: تعداد واحدهای فعال در حوزه سنگی در اصفهان بسیار بالاست اما حجم صادرات نشان می‌دهد که کیفیت سنگ ما در چه حدی است.

وی با بیان این که برای صادرات سنگ باید برنامه مشخص و مدون داشته باشیم، یادآور شد: با برنامه منسجم می‌توان وضعیت صادرات سنگ را از این وضع خارج کرد.

 

انتهای پیام/م

 

گردهمایی فعالان صنعت سنگ اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.