سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشفیات مواد مخدر از مرز ۱۴۳ تن گذشت/ ضرورت توجه جدی به فرهنگ سازی و پیشگیری

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: در سایه عزم جدی و با اشرافیت اطلاعاتی تمامی نهاد‌های امنیتی و انتظامی استان طی سال ۹۶ بیش از ۱۴۳ تن انواع مواد مخدر کشف و باند‌های بسیاری نیز منهدم شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین چناریان، دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: سال ۱۳۹۶ در سایه تدابیر بسیارخوب تمامی نهاد‌های امنیتی و انتظامی استان، یک سال درخشان در زمینه مقابله با مواد مخدر بود و تلاش‌های بی وقفه در این عرصه به نتایج خوبی در فروپاشی باند‌های قاچاق و محدود کردن فعالیت‌های سوداگران مرگ منتهی شد.

وی اظهار داشت: باید به یاد داشته باشیم استان کرمان هیچ گاه حیاط خلوت قاچاقچیان مواد افیونی نبوده است، اما از حوزه امن و وسیع این استان به سبب موقعیت جغرافیایی و همجواری به مناطقی که با کشور‌های شرق کشور هم مرز هستند در زمینه انتقال مواد سوءاستفاده می‌شود.

وی با اشاره به رتبه برتر استان کرمان در عرصه مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: پلیس و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اند که کشف در مجموع ۱۴۳ تن مواد مخدر و انهدام باند‌های پیچیده توزیع مواد و وارد ساختن ضربات سخت به بنیان مالی و تجهیزاتی سوداگران مرگ از جمله این اقدامات در سال ۹۶ بوده است، اما رویکردی که در پیش رو داریم توسعه اقدامات فرامرزی در این زمینه است.

چناریان اظهار داشت: اولویت ما در عرصه استمرار و گسترش اقدامات مقابله‌ای با ناامن سازی حوزه استان برای قاچاقچیان و همچنین با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در دست اجراست و در همین راستا نیز شناسایی و پیشگیری از کشت محصولاتی که منشاء مواد مخدر هستند با توسعه اشرافیت اطلاعاتی و بهره گیری از ظرفیت همکاری مردم به شکل جدی و هدفمند در دستور کار قرار دارد.

همچنین در ادامه این نشست سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان نیز گفت: خروجی فعالیت‌های شوم توزیع و انتقال مواد مخدر بر افراد، اقشار مختلف، خانواده‌ها و جامعه تاثیرات مخرب بسیاری دارد از اینرو لازم است در کنار عملیات‌های اجرایی کشف مواد و خنثی سازی هجمه دشمن به فرهنگ سازی و کاهش تقاضای مواد مخدر نیز توجه جدی تری داشته باشیم.

وی افزود: پلیس بنا به وظایف ذاتی و در حد و حدودی بسیار فراتر از توان خود در این زمینه عمل کرده است که شهدای پرشمار این عرصه از جمله شهید اخیر عرصه نظم و امنیت و کشف باندهای مواد مخدر در سال ۹۶ سند روشنی بر این مدعا است.

فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به عزم جدی پلیس در عرصه مقابله با مواد مخدر تصریح کرد: خطر و مسائل تهدیدکننده جانی و مالی در اکثر ماموریت‌های حوزه نظم و امنیت به ویژه در ماموریت‌های سخت و پیچیده مبارزه با مواد مخدر وجود دارد از اینرو همه در مقابل خون شهدا و این تلاش‌های ایثارگرانه مسئول هستیم و باید در این زمینه که تاکید مقام معظم رهبری است، به خوبی ایفای نقش کنیم.
انتهای پیام/ی

عزم جدی پلیس در عرصه مقابله با مواد مخدر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.