سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز: آلمان خواهان ادامه مذاکرات تجاری با آمریکا حتی با وجود تعرفه‌های وارداتی واشنگتن است

آلمان ابراز امیدواری کرد معافیت از تعرفه‌های مالیاتی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم برای کشور‌های اروپایی ممکن است تمدید شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، آلمان امروز (دوشنبه) ابراز امیدواری کرد که معافیت از تعرفه های مالیاتی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم برای کشورهای اروپایی ممکن است تمدید شود؛ اما در عین حال مذاکرات تجاری با آمریکا باید ادامه داشته باشد.

«پیتر بیر»، یک سیاستمدار آلمانی، اعلام کرد: تمدید معافیت از تعرفه های مالیاتی آمریکا برای کشورهای اروپایی یک موفقیت محسوب می شود؛ اما ما نباید بیش از اندازه به آن امیدوار باشیم.

به نوشته رویترز، به نظر می رسد که «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، و «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، با وجود تلاش های فراوان نتوانستند هفته گذشته «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، را متقاعد کنند که کشورهای اروپایی را از تعرفه های وارداتی فولاد و آلومینیوم معاف کند.

«پیتر آلتامیر»، وزیر اقتصاد آلمان، هم در این خصوص اعلام کرد: چه آمریکا با تمدید معافیت از تعرفه های مالیاتی موافقت کند و چه نکند، کشورهای اروپایی باید تلاش کنند برای کاهش این تعرفه ها با آمریکا به توافق برسند. من شخصا فکر می کنم که باید پیشنهادهای خود را در این خصوص به آمریکا ارائه کنیم.

فرانک اسپورتولاری، رئیس یک شرکت آلمانی، هم گفت: همچنان می تواند درباره تعرفه های آمریکا، با این کشور به توافق دست یافت. در پایان، دونالد ترامپ اقدام غیرمنطقی انجام نخواهد داد.

ترامپ چندی پیش اعلام کرد برای حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی، تعرفه های 25 و 10 درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم اعمال می کند. اعلام این تصمیم انتقادات بین المللی بسیاری را برانگیخت. تا حدی که متحدان اصلی آمریکا نظیر اتحادیه اروپا و کانادا، واشنگتن را به انجام اقدام تلافی جویانه تهدید کردند. آمریکا به دنبال انتقادات گسترده، برخی از کشورها از جمله کانادا، مکزیک، استرالیا، آرژانتین، برزیل و کشورهای اروپایی را به طور موقت از این تعرفه ها معاف کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.